Adomniţei: Realizarea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş după 2020, o catastrofă pentru toată Moldova
Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei (PNL), susţine că realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş după anul 2020 reprezintă "o catastrofă din punct de vedere social şi economic pentru toată Moldova", acuzând PSD de "fariseism" şi "minciună grosolană".
Cristian Adomniţei a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX că, în ultima formă a Masterplanului General de Transport, autostrada Moldova-Transilvania a dispărut de pe lista priorităţilor şi că astfel Iaşiul şi Moldova sunt condamnate la izolare.
"În ceea ce priveşte prioritizarea proiectelor rutiere până în anul 2020, pe primul loc se află autostrada Sibiu-Piteşti, cea mai înţeleaptă decizie, iar pe locul doi se află autostrada Bacău-Paşcani. Moldova nu este săracă pentru că nu are autostradă între Bacău şi Paşcani, ci pentru că nu este legată de Transilvania. Realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş ar putea să înceapă abia după anul 2020, ceea ce este o catastrofă din punct de vedere social şi economic pentru toată Moldova", a declarat Adomniţei.
Mai mult, preşedintele CJ Iaşi a susţinut că, după anul 2020, nici nu va mai fi posibilă finanţarea din bani europeni a autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, pe fondul restrângerii numărului de coridoare prioritare de transport pe reţeaua TEN-T.
"În acest moment, autostrada Moldova-Transilvania face parte din această reţea de coridoare prioritare pentru Uniunea Europeană, însă numărul coridoarelor se va micşora după 2020. Dacă nu reuşim să începem construcţia cu bani europeni a acestei autostrăzi până în 2020, pierdem singura şansă de a face această investiţie cu fonduri europene", a afirmat Cristian Adomniţei.
Preşedintele CJ Iaşi a spus că ultima variantă a Masterplanului General de Transport, în care autostrada Iaşi-Târgu Mureş nu este trecută ca prioritate, este "dovada clară a fariseismului şi minciunii grosolane ale PSD şi ale premierului Ponta".
"De fiecare dată când a fost la Iaşi, premierul Victor Ponta a promis că autostrada Moldova-Transilvania este prioritară pentru România. Ultima dată, acest lucru s-a întâmplat la Iaşi, în preziua Unirii Mici, pe 23 ianuarie în acest an", a afirmat şeful CJ Iaşi.
Adomniţei îi cere premierului Ponta să introducă autostrada Moldova-Transilvania pe locul doi în ordinea priorităţilor.
Totodată, şeful CJ îi solicită liderului PSD Iaşi, Gheorghe Nichita, să susţină autostrada Moldova-Transilvania, chiar dacă "acest lucru intră în coliziune cu şefii lui de partid".
Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.
După dezbaterea publică a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro