Aeroportul Constanţa, poarta aeriană către litoralul românesc, are într-un an mai puţini pasageri decât aeroportul din Antalya într-o zi
Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, poarta aeriană către litoralul românesc, prin care ar trebui să vină turiştii români şi străini deopotrivă, are curse doar către trei oraşe din România şi două internaţionale, la care se mai adaugă două rute charter, potrivit informaţiilor de pe site-ul aeroportului.
♦ Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanţa numără rute către trei oraşe din România şi două internaţionale, la care se mai adaugă încă două rute charter.
Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, poarta aeriană către litoralul românesc, prin care ar trebui să vină turiştii români şi străini deopotrivă, are curse doar către trei oraşe din România şi două internaţionale, la care se mai adaugă două rute charter, potrivit informaţiilor de pe site-ul aeroportului.
Clujul, Timişoara şi Oradea sunt legate de litoral printr-o cursă aeriană, însă turiştii din nordul Moldovei sunt nevoiţi să ajungă la malul mării pe cale terestră, iar drumul cu maşina poate dura şi 8-9 ore.
Cursele de pe aeroportul Constanţa către oraşele locale sunt operate de Air Connect, care operează dor curse interne şi regionale, având o flotă formată din aeronave ATR, care nu permit deplasarea pe distanţe mai lungi.
Compania Air Connect a fost înfiinţată la finalul anului 2021, având în acţionariat nume precum Tudor Constantinescu, care este şi CEO al companiei, Ivaşcu Dorin, dar şi agenţia de turism Karpaten, controlată de Gheorghe Mărginean, conform platformei Termene.
ro.
De pe aeroportul Constanţa se poate ajunge şi în Istanbul, rută operată de Turkish Airlines, dar şi către Londra, zboruri operate de Wizz Air. Mai mult, în acest sezon de vară, de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu sunt operate şi câteva chartere către Tel Aviv şi către Antalya, operate de HiSky, respectiv Corendon Airlines.
Aeroportul din Constanţa este încadrat în categoria aparte a aeroporturilor de interes naţional, care pe lângă traficul comercial, funcţionează şi ca o facilitate pentru forţele aeriene române, cât şi pentru partenerii militari ai ţării.
Anul trecut, terminalul din Constanţa a fost tranzitat de 78.000 pasageri. Spre comparaţie, aeroportul din Antalya (Turcia), destinaţie frecventată şi de români este tranzitat de 31 de milioane de pasageri într-un an, o medie zilnică de 85.500 de turişti.
Traficul ar putea creşte şi aeroportul ar putea facilita drumul turiştilor români, dar şi străini, către litoralul românesc, însă companiile aeriene nu pot introduce zboruri regulate dacă nu este eficient din punct de vedere financiar, având în vedere că gradul de umplere al aeronavelor ar putea fi insuficient pentru a justifica o astfel de ursă. Însă, acest lucru ar putea fi rezolvat dacă ar exista un parteneriat între autorităţile locale, mediul privat din judeţ şi agenţiile de turism pentru a promova zona sau a introduce curse charter. În 2022, de pe aeroportul din Constanţa au existat curse regulate spre şi dinspre Londra şi Istanbul, iar pe perioada verii a existat şi o conexiune către aeroportul din Cluj.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro