Afaceri de la Zero. Adriana Man a renunţat la corporaţie pentru pasiunea pentru creaţie şi a pornit Yves Anais, un brand sub care produce accesorii şi poşete din lemn

Autor: Alexandra Matei Postat la 07 august 2024 79 afişări

Adriana Man a pornit brandul Yves Anais în 2018, după ce a renunţat la jobul său din corporaţie, şi a început să creeze accesorii şi genţi din lemn, care prind viaţă cu ajutorul a două ateliere partenere din România. Deşi a studiat economia, ea a fost întotdeauna o fire creativă şi a reuşit să îşi fructifice abilităţile prin prisma acestui business.

Afaceri de la Zero. Adriana Man a renunţat la corporaţie pentru pasiunea pentru creaţie şi a pornit Yves Anais, un brand sub care produce accesorii şi poşete din lemn

♦ Cea mai accesibilă poşetă Yves Anais costă 120 de euro ♦ Poşetele Yves Anais sunt fabricate manual, iar producţia unei genţi durează până la şapte zile ♦ Produsele se găsesc în magazinul online propriu, într-un concept store din mallul Băneasa şi pe platforma de designeri români Band of Creators.

Adriana Man a pornit brandul Yves Anais în 2018, după ce a renunţat la jobul său din corporaţie, şi a început să creeze accesorii şi genţi din lemn, care prind viaţă cu ajutorul a două ateliere partenere din România. Deşi a studiat economia, ea a fost întotdeauna o fire creativă şi a reuşit să îşi fructifice abilităţile prin prisma acestui business. 

„Ideea a apărut în 2016, moment în care eu eram angajată într-o corporaţie. Aş privi însă înapoi, în copilăria mea. Tot timpul am fost o persoană extrem de creativă şi desenam încă din copilărie. Din 2016 până în 2018, a urmat o perioadă de research. Am încercat să mă documentez în tot ceea ce ţine de esenţă de lemn. Am pus planul în aplicare şi am ales ca esenţă de lemn tocmai materialele din care se creează viorile, precum lemnul exotic. Am făcut primul prototip, care a suferit nenumărate modificări până s-a ajuns la o formă finală. Dorinţa mea şi primul meu gând a fost de a crea un brand din materiale naturale şi m-am gândit la lemn", a povestit ea. Adriana Man a început totul cu 500 de euro şi cumpărat o scândură de mahon din care a făcut primele genţi. Până astăzi, a ajuns la investiţii de circa 40.000 de euro.  Poşetele Yves Anais sunt fabricate manual, iar producţia unei genţi durează până la şapte zile. Lemnul este tratat cu un ulei special antiumezeală, iar pentru fiecare geantă s-a păstrat fibra naturală a lemnului, astfel că produsele nu sunt lucioase. 

„Portofoliul cuprinde şi partea de accesorii cu elemente din lemn. Genţile pot fi realizate, spre exemplu, din lemn de nuc, lemn exotic sau din piele şi lemn. Toate produsele au integrate elemente din lemn", a mai adăugat ea.

În zona de mass market, spune antreprenoarea, sunt foarte multe branduri, iar din start, prin natura materiei prime, atenţia sa a fost către un produs premium. O geantă din lemn de nuc costă circa 350 de euro. Cea mai accesibilă poşetă Yves Anais costă 120 de euro.

Produsele se găsesc în magazinul online propriu, într-un concept store din mall Băneasa şi pe platforma de designeri români Band of Creators. "Ne orientăm către concept store-uri care promovează designerii români şi ne uităm şi către piaţa internaţională."

În cinci ani, Adriana Man îşi propune să aibă propriul atelier, un portofoliu mai extins, poate cu accesorii de travel, să fie prezentă cu produsele pe un marketplace global şi să îşi deschidă şi un magazin fizic propriu.

Fondatoarea Yves Anais  consideră că fiecare experienţă profesională i-a fost utilă. "Am învăţat şi am aplicat în business concepte de management, am învăţat să lucrez cu clienţii. În corporaţie, pe de altă parte, segmentul pe care tu eşti responsabil este limitat, iar atunci când o persoană vine cu o idee care e în afara acestui segment, nu are libertatea pe care o poate avea în antreprenoriat", a mai adăugat ea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Afaceri de la Zero,
accesorii,
brand,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.