Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Alexandru Pitea şi mama lui fac de aproape zece ani hamace în Cluj-Napoca sub brandul Bălăngănel. „Vindem cam 2.000 pe an“
Alexandru Pitea şi mama lui confecţionează şi vând de aproape zece ani hamace care ajung la unele dintre cele mai cunoscute festivaluri din România. Brandul care s-a născut în Cluj-Napoca a crescut cu paşi mici de la un an la altul.
♦ Hamacele Bălăngănel se pot cumpăra de pe site-ul cu acelaşi nume, iar Alexandru Pitea mărturiseşte că ar vrea să facă brandul disponibil şi în unele magazine fizice.
Alexandru Pitea şi mama lui confecţionează şi vând de aproape zece ani hamace care ajung la unele dintre cele mai cunoscute festivaluri din România. Brandul care s-a născut în Cluj-Napoca a crescut cu paşi mici de la un an la altul. „Povestea noastră a început în 2014, momentul în care am luat ideea în serios. Începusem să ies mult în parc în Cluj-Napoca, de unde sunt originar, şi să văd oameni cu hamace. Am zis că-mi voi face şi eu un hamac, am cumpărat materiale şi a ieşit foarte bine”, a povestit Alexandru Pitea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Mama lui a fost cea care i-a propus să facă mai multe astfel de produse, ea fiind, de altfel, responsabilă de confecţionarea lor. „Aşa că am început să testăm mai multe materiale, moduri de prindere, noduri, până când am ajuns la modelul final. Afacerea a crescut într-un mod natural, deşi nu am avut ambiţii foarte mari.” Bălăngănel îşi doreşte să „balanseze” stresul şi agitaţia zilnică şi să contribuie la starea bună din momentele de linişte, de deconectare. Portofoliul cuprinde două modele, care diferă prin materialul folosit. În cazul unuia, este vorba despre un material mai elastic, iar pentru celălalt se foloseşte fâş, ceea ce-l face mai uşor de împachetat. Preţurile sunt de 69 de lei pentru un model şi de 119 lei pentru celălalt. „Suntem doar eu şi părinţii mei implicaţi în business. Toate hamacele sunt făcute de mama, de mână, acasă, în
Cluj-Napoca. Eu stau în Germania şi sunt responsabil de partea online. De tot restul se ocupă mama, care e pensionară, ajutată de tata. Anual, vindem cam 2.000 de hamace. Profitul nostru de pe urma unui hamac este cam de 30%.”
Bălăngănel a generat o cifră de afaceri de circa 150.000-200.000 de lei anul trecut, spune Alexandru, care precizează că vânzările au fost în continuă creştere până în perioada pandemiei, apoi au stagnat.
„Ne dorim să crească mai departe, dar nu avem un scop să ne îmbogăţim din acest proiect.”
Hamacele Bălăngănel se pot cumpăra de pe site-ul cu acelaşi nume, iar Alexandru Pitea mărturiseşte că ar vrea să facă brandul disponibil şi în unele magazine fizice.
„Suntem de asemenea prezenţi în fiecare an la diferite festivaluri din mai multe oraşe. Ducem hamace şi le instalăm în zone cu copaci. Aceasta s-a dovedit modalitatea cea mai eficientă de a populariza produsul.”
De altfel, începutul businessului Bălăngănel a coincis cu avântul pe care l-au luat festivalurile tematice organizate în zone verzi ale oraşelor din ţară, o tendinţă aflată în creştere în ultimii ani. Astfel, şi interesul pentru hamace a devenit tot mai mare.
La sfârşitul verii lui 2013, cei doi parteneri de business – mamă şi fiu – aveau deja un plan pus la punct, cu modele şi culori stabilite. În anul următor au ales numele Bălăngănel, au creat identitatea vizuală şi au lansat site-ul afacerii. Toate acestea au fost făcute chiar de Alexandru Pitea, de profesie designer în domeniul IT.
Printre proiectele pentru care Bălăngănel a furnizat hamace, se numără campanii precum cele de donaţii de sânge ori de conservare a naturii sau centre locale de cercetaşi din Roşia Montană şi Târgu Mureş.
Hamacele au fost de asemenea prezente la festivaluri precum FânFest (Roşia Montană, judeţul Alba), Awake Festival (judeţul Mureş) sau Vibe Festival (judeţul Mureş).
Preţurile sunt de 69 de lei pentru un model şi de 119 lei pentru celălalt.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro