Afaceri de la Zero. Ioana Apopei a pus la treabă creativitatea şi pasiunea pentru produse handmade şi a creat brandul de produse din ceramică Dodo Pottery

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 31 iulie 2024 42 afişări

Ioana Apopei, o tânără antreprenoare pasionată de ceramică şi de produse handmade, a pus pe picioare propriul business, Dodo Pottery, brand sub care sunt create diferite obiecte chiar în atelierul din casa ei. În 2022 a început antreprenoarea Aventura în lumea afacerilor, având în paralel şi un job în domeniul postproducţiei video. Planurile de viitor sunt deschiderea unui site, dar şi un magazin fizic în care să lucreze şi să primească clienţii.

„Cea mai mare comandă de până acum a fost de 100 de produse anul acesta de Crăciun pentru o firmă de IT care a făcut cadouri angajaţilor“.

Ioana Apopei, o tânără antreprenoare pasionată de ceramică şi de produse handmade, a pus pe picioare propriul business, Dodo Pottery, brand sub care sunt create diferite obiecte chiar în atelierul din casa ei. În 2022 a început antreprenoarea Aventura în lumea afacerilor, având în paralel şi un job în domeniul postproducţiei video. Planurile de viitor sunt deschiderea unui site, dar şi un magazin fizic în care să lucreze şi să primească clienţii.

„Businessul este unul născut din pasiune şi din hobby. Eu am fost pasionată de ceramică şi lucruri făcute handmade, care au o poveste în spate. Aşa că dorinţa de a experimenta modelajul în lut a venit firesc. Nu aveam absolut nicio legătură cu domeniul”, a povestit Ioana Apopei.

Investiţia iniţială a fost de circa 1.500 de lei, bani care au mers în materialele pentru a începe producţia, iar primul an a fost de învăţare şi experimentare. Acum, produsele Dodo Pottery pleacă la clienţi în funcţie de comenzi, dar în viitor antreprenoarea vrea să facă şi un mic stoc. Ea a explicat pe scurt cum arată procesul de producţie care, în funcţie de complexitatea obiectului sau de vreme, poate dura chiar şi una-două săptămâni.

„Procesul e destul de îndelungat şi în mai multe etape. În prima etapă e modelajul, care durează între una-două ore, depinde de model. După care trebuie să se usuce timp de câteva zile, depinde de vreme, apoi urmează pictarea lui şi pregătirea de ardere. Prima ardere durează în jur de 24 de ore, apoi urmează partea de glazurare, după care merge iar la cuptor pentru încă 24 de ore”, a spus Ioana Apopei.

Numele brandului face trimitere la animalul de companie al antreprenoarei, un căţel, iar inspiraţia pentru a crea produsele vine din natură, din motive florale, animale, insecte. Cel mai vândut produs este o cană cu o inimă roşie. O cană costă în general între 95 – 120 lei, în funcţie de complexitatea modelului.

„În mare parte clienţii află despre Dodo Pottery online, pe facebook, pe instagram, pe Tiktok, dar şi la târgurile de produse. Cea mai mare comandă de până acum a fost de 100 de produse anul acesta de Crăciun pentru o firmă de IT care a făcut cadouri angajaţilor”, a mai spus Ioana Apopei.

Cifra de afaceri anul trecut, în 2023, a fost de 12.000 lei, dar anul acesta aşteaptă chiar triplu.

„Vreau să am un atelier, o locaţie care fie atât magazin de prezentare în care oamenii să poată intra şi să vadă produsele mele fizic, cât şi ca spaţiu de lucru. Îmi doresc foarte mult un loc în care să pot ţine ateliere împreună cu alţi oameni, să vină pasionaţi de ceramică, de handmade şi să experimentăm împreună acest domeniu”, a mai spus fondatoarea Dodo Pottery.

Ea a precizat că viaţa de antreprenor îi oferă libertatea de a se exprima, iar zona creativă atât din jobul actual, cât şi din afacere o determină să continuie.

„Organizarea timpului mi-a dat cele mai mari bătăi de cap şi partea de a găsi persoanele potrivite. Eu am avut mare noroc cu contabilul meu, care-mi este şi prieten şi care mi-a făcut un training la început pe partea de business şi mi-a explicat pas cu pas ce trebuie să ştiu şi cum trebuie să calculez totul”, a mai spus Ioana Apopei.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.