La ce renunta romanii pe timp de criza

Postat la 08 iunie 2010 27 afişări

Hainele, concediile si produsele financiare de investitii si economisire reprezinta principalele categorii pe care romanii au fost dispusi sa le sacrifice pentru a reduce costurile.

Din dorinta de a reduce costurile lunare, 32% dintre romani au cheltuit anul trecut mai putin pe haine si incaltaminte, decat o faceau pana acum. 28% au preferat sa renunte la vacante si concedii sau sa mearga in locuri mai ieftine, in timp ce 25% au decis sa nu mai contribuie la produsele financiare care aveau chiar scopul economisirii. Acestea au fost principalele trei categorii de cheltuieli pe care romanii le-au redus in ultimul an, potrivit GfK Roper Report 2010.

Romanii nu au fost la fel de concesivi si in privinta iesirilor in oras - doar 23% au facut reduceri in acest sens, iar 21% au mancat mai des acasa si mai rar la restaurant, arata acelasi studiu.

Unul din cinci romani a vorbit mai putin la telefon in ultimul an, iar 19% au amanat reparatiile pentru casa sau renovarile. Pe ultimul loc in topul reducerilor se afla cheltuielile pentru achizitia si intretinerea bunurilor electrocasnice, la care doar 18% dintre respondenti au renuntat.

"Se mai remarca insa o tendinta - pe anumite categorii d eproduse de larg consum au disparut consumatorii ocazionali, iar cei fideli merg mult mai rar la cumparaturi, chiar daca valoarea cosului a ramas aceeasi", spune Andi Dumitrescu, director general GfK.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
magazine,
haine,
mancare
/actualitate/afaceri/la-ce-renunta-romanii-pe-timp-de-criza-6322273
6322273
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.