Profitabilitate, nu cota de piata

Postat la 25 octombrie 2007 9 afişări

Dupa perioada de dezvoltare agresiva, in care obtinerea unei cote cat mai mari din piata a fost determinanta, societatile de asigurare se indreapta catre cresterea profitabilitatii, Modificarea strategiei se observa cel mai usor in cazul liderilor de piata, care au pierdut la numarul de clienti, dar si-au majorat rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE), conform unui studiu realizat de Roland Berger.

Dupa perioada de dezvoltare agresiva, in care obtinerea unei cote cat mai mari din piata a fost determinanta, societatile de asigurare se indreapta catre cresterea profitabilitatii, Modificarea strategiei se observa cel mai usor in cazul liderilor de piata, care au pierdut la numarul de clienti, dar si-au majorat rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE), conform unui studiu realizat de Roland Berger.

Allianz Tiriac, ocupanta primului loc in categoria asigurarilor non-viata cu o cota de 19,5% la sfarsitul primului semestru, a pierdut aproximativ doua procente comparativ cu 2006. In ceea ce priveste profitabilitatea, compania inregistreaza o rentabilitate de aproximativ 35%. Omniasig, societate aflata pe locul secund, cu un procent de 12,7 din piata, aflata in crestere usoara, a raportat o rentabilitate de numai 15%, cheltuielile de promovare si reducerile operate in cunatumul primelor de asigurare fiind mult mai vizibile.

Cea mai mare discrepanta intre cota de piata si profitabilitate poate fi observata la Generali Asigurari, care detine un procent de 5,4% din piata, in crestere cu aproape 3%. La capitolul rentabilitate, insa, compania inregistreaza – 110%, adica a cheltuit mai mult decat dublul veniturilor, un comportament specific societatilor nou-intrate in piata. Generali activeaza de mai multi ani in Romania, insa doar in ultimii doi ani decis sa investeasca in cresterea numarului de clienti.

BCR Asigurari pare a fi intr-o situatie ideala, cu o cota de 11,7%, aferenta locului trei in top, in crestere cu circa trei procente, si cu o rentabilitate de aproape 40%. „Procentul de rentabilitate este, probabil, atat de mare deoarece BCR Asigurari a impartit o parte dintre cheltuieli cu banca mama. Noi am calculat randamentul pronind de la cifrele raportate de societate, insa procentul din cheltuieli trecut in contul bancii nu se cunoaste”, spune Codrut Pascu, director general Roland Berger.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
asigurari
/actualitate/afaceri/profitabilitate-nu-cota-de-piata-1012555
1012555
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.