Romania ramane atractiva pentru outsourcing

Postat la 27 octombrie 2008 19 afişări

Romania se afla pe locul 33 intre cele mai atractive tari din lume pentru relocalizarea serviciilor, din punctul de vedere al resurselor financiare si disponibilitatii candidatilor, potrivit unui studiu al companiei de consultanta AT Kearney.

"Inca ne numararm printre cele mai atractive tari din lume si probabil ca vom mai ramane asa inca vreo 20 de ani", a spus Bogdan Belciu, directorul general al AT Kearney, in cadrul seminarului "Tendinte pe piata de outsourcing", organizat de BUSINESS Magazin. Astfel, potrivit studiului "Global Services Location Index" (GSLI) 2008, realizat de compania de consultanta in management, AT Kearney, in ultimul an, piata locala de outsourcing a inregistrat o imbunatatire a modului in care este evaluata din punctul de vedere al oportunitatilor mediului de afaceri, desi nu mai este la fel de competitiva la capitolul preturi si disponibilitate a resurselor umane.

"Din punct de vedere financiar, ocupam locul 25 in lume, ca atractivitate, pe primele locuri situandu-se China si India. Noutatea de anul acesta consta in faptul ca am fost devansati de Bulgaria", completeaza Belciu.

Desi candidatii romani sunt priviti de furnizorii de servicii externalizate ca resurse valoroase in ceea ce priveste pregatirea profesionala si abilitatea de a invata si vorbi limbi straine, acumulam minusuri atunci cand vine vorba de pregatirea profesionala temeinica, fluctuatiile ridicate de personal si pretentiile salariale prea mari. Chiar si asa, Romania ramane pe locul sase in topul preferintelor absolute pentru externalizarea servicilor.

Clasamentul GSLI a fost realizat pe baza a patru criterii, respectiv activitatea financiara, cu o pondere de 40% in rezultatul final, pregatirea si gradul de disponibilitate a fortei de munca, avand o pondere de 30% si mediul de afaceri, cu 30%.

In momentul de fata, Romania ocupa 30% din piata est-europeana de outsourcing, ceea ce inseamna o industrie de aproximativ 70 de milioane de euro. Clientii sunt, in general, companiile multinationale, iar domeniile preferate pentru outsourcing sunt telecomunicatiile, IT-ul si vanzarile.

Clasamentul "Global Services Location Inde" (GSLI) a fost realizat de A.T. Kearney pe baza a patru criterii, respectiv atractivitatea financiara, care are o pondere de 40% in rezultatul final, pregatirea si gradul de disponibilitate al fortei de munca, cu o pondere de 30%, si mediul de afaceri, cu 30%.

Belciu a adaugat ca, desi a coborat in clasamentul general, Romania continua sa-si mentina atractivitatea financiara pentru companii, ocupand locul 20.

In trimestrul al doilea al anului 2008, populatia de peste 15 ani a Romaniei era de 18,25 milioane persoane, din care mai mult de jumatate este populatie activa (10,05 milioane persoane).

Rata de ocupare a populatiei in varsta de munca, 15-64 ani, a fost de 59,7%, situandu-se la un nivel apropiat celui din trimestrul corespunzator din anul precedent, de 59,6%, dar superior fata de cel din trimestrul anterior, cu doua puncte procentuale.

Rata somajului conform criteriilor Biroului International al Muncii (BIM) a fost de 5,6%, nivel ce a scazut atat fata de trimestrul anterior cu 0,7% si cu 0,9% fata de trimestrul corespunzator din anul precedent (6,5%), potrivit INS.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
outsourcing,
tendinte,
/actualitate/afaceri/romania-ramane-atractiva-pentru-outsourcing-3381154
3381154
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.