Tranziţia de la maşinile cu motoare cu combustie se loveşte de un nou obstacol: şoferii nu vor să cumpere vehicule electrice second hand, iar acest lucru subminează şi piaţa pentru cele noi. Pe piaţa second-hand de 1,2 trilioane de dolari, preţurile maşinilor cu baterii scad mult mai repede decât cele ale verişoarelor lor cu motor cu combustie

Autor: Ştefan Stan Postat la 24 decembrie 2023 137 afişări

Tranziţia de la maşinile cu motoare cu combustie se loveşte de un nou obstacol: şoferii nu vor să cumpere vehicule electrice second hand, iar acest lucru subminează şi piaţa pentru cele noi. Pe piaţa second-hand de 1,2 trilioane de dolari, preţurile maşinilor cu baterii scad mult mai repede decât cele ale verişoarelor lor cu motor cu combustie

Tranziţia de la maşinile cu motoare cu combustie se loveşte de un nou obstacol: şoferii nu vor să cumpere vehicule electrice second hand, iar acest lucru subminează şi piaţa pentru cele noi, scrie Bloomberg. 

Pe piaţa second-hand de 1,2 trilioane de dolari, preţurile maşinilor cu baterii scad mai repede decât cele ale verişoarelor lor cu motor cu combustie. Cumpărătorii le evită din cauza lipsei de subvenţii, a dorinţei de a aştepta o tehnologie mai bună şi a deficienţelor continue ale infrastructurilor de încărcare. Un război acerb al preţurilor declanşat de Tesla Inc. şi de modelele chinezeşti competitive scad şi mai mult valorile maşinilor noi şi second-hand, ameninţând câştigurile unor rivali precum Volkswagen AG şi Stellantis NV.

Deoarece majoritatea vehiculelor noi din Europa sunt vândute prin leasing, producătorii auto şi dealerii care finanţează aceste tranzacţii încearcă să recupereze pierderile cauzate de prăbuşirea evaluărilor prin creşterea costurilor de împrumut. Acest lucru afectează cererea pe unele pieţe europene care au fost în avangarda renunţării la propulsia alimentată cu combustibili fosili. Unii dintre cei mai mari cumpărători de maşini noi, inclusiv firmele de închiriere, reduc adoptarea vehiculelor electrice deoarece pierd bani din revânzări, Sixt SE renunţând la modelele Tesla din flota sa.

"Când o maşină pierde 1% din valoarea sa, eu fac cu 1% mai puţin profit", a declarat Christian Dahlheim, care conduce divizia de servicii financiare a VW. Problemele legate de vehiculele electrice la mâna a doua, a spus el, au potenţialul de a distruge câştiguri de miliarde de euro pentru întreaga industrie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
masini,
vehicule

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.