Vremea schimbarii la Detroit
Zapada care a cazut zilele acestea la Detroit i-a surprins pe multi dintre americani nepregatiti, incluzandu-i aici si pe primari si pe responsabilii cu deszapezirea. Dar zapada este probabil cea mai mica dintre problemele pe care le au producatorii de masini si in special cei americani.
Vanzarile din SUA ar putea cadea din nou dupa anul 1982 sub pragul de 12 milioane de unitati, iar, industria auto traverseaza cel mai greu moment de dupa al doilea razboi mondial, pe fondul crizei financiare internationale. "Nu ne e frica sa vorbim de criza. Cred insa ca aceasta criza ar trebui sa fie cel mai bun moment pentru schimbare".
Asa si-a inceput discursul Dieter Zetsche, CEO al Daimler, la un eveniment privat organizat in seara dinaintea salonului care a inceput ieri dupa amiaza. Criza si schimbarea sunt insa elemente care fac parte din discursul oricarui manager de top al producatorilor americani, europeni si asiatici deopotriva.
Putin peste 40 de noi modele au fost prezentate in premiera mondiala, nivel sensibil mai mic decat in alti ani. Interesant este insa modul cum criza internationala a schimbat fata salonului american de la unul orientat catre masini puternice spectaculoase, intr-unul in care cuvantul de ordine este economia de combustibil.
Masinile electrice si hibride fac parte din oferta aproape a oricarui producator acum, dar, dupa cum spun si oamenii care protestau in fata complexului care gazduieste anual evenimentul, trebuie sa ai cu ce. Este de asteptat ca salonul sa fie vizitat de aproximativ 700.000 de oameni fiind acreditati 7.000 de ziaristi din peste 60 de tari. Daca aproape fiecare producator prezent la salon expunea si cel putin o varianta de masina hibrida sau electrica, au existat nume importante care au decis sa nu participe la editia din acest an a salonului.
Este cazul japonezilor de la Nissan dar si al unor producatori de lux, precum Ferrari sau Rolls Royce. Lipsa lor a fost insa suplinita de alti producatori niponi, dar si de brandurile de lux Bentley, Maserati, Lamborghini sau Maybach. Setea pentru performanta a fost satisfacuta si de o masina de peste un milion de dolari, SLR Stirling Moss, prezentata in premiera mondiala de Mercedes, si care va fi limitata la doar 75 de unitati.
Decapotabilele sunt la randul lor bine. Nu lipsesc nici masinile mari, SUV-uri si camionete tipic americane, numai ca spre deosebire de acum doi-trei ani acestea au motoare care functioneaza nu doar cu benzina, care costa aproximativ 2 dolari pe galon (aproape 3,8 litri), ci si cu energie electrica.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro