Zentiva, vanzari in crestere cu 112% in T3

Postat la 11 noiembrie 2008 9 afişări

Producatorul ceh de medicamente Zentiva a inregistrat, in cel de-al treilea trimestru al anului, vanzari pe plan local de 50 de milioane de lei, in crestere cu 112,2% fata de perioada similara a anului trecut. Pentru primele noua luni, compania a consemnat o majorare a incasarilor de 2,3%, pana la 167 de milioane de lei si a confirmat mentinerea obiectivelor pentru intregul an

Rezultatele imbunatatite din perioadele analizate sunt puse pe seama restructurarii operationale a companiei, care a pus accent pe marirea profitului si mai putin pe cea a cotei de piata. Astfel, anul acesta, compania a obtinut o cota de piata de 4,5%, in scadere fata de cele 5,2 procente ale anului precedent. Rezultatele inregistrate in cel de-al treilea trimestru reprezinta o redresare fata de primele sase luni ale anului, cand compania a raportat in Romania vanzari in scadere cu 33%, pana la 38,7 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2007.

 

“Aceasta evolutie constituie o platforma solida de crestere si consolidare a companiei in urmatorii ani, intr-o piata romaneasca plina de incertitudini generate de contextul crizei financiare si economice”, a declarat Dragos Damian, seful filialei locale a Zentiva.

 

Motorul vanzarilor din Romania l-au constituit medicamentele Simvacard si Extraveral (care se elibereaza cu prescriptie medicala), dar si OTC-uri ca Algocalmin si Antinevralgic P (care se elibereaza fara prescriptie medicala), potrivit reprezentantilor companiei. Anul acesta, compania s-a reorientat catre portofoliul traditional de medicamente (mostenite de la producatorul bucurestean Sicomed, cel pe care l-a preluat in 2005) si a decis revitalizarea brandurilor de traditie precum Algocalmin si Antinevralgic, cu scopul repozitionarii acestora si orientarii lor catre generatia tanara. Recent, compania a anuntat ca a alocat circa 11,5 milioane de euro pentru derularea, pe canalele de televiziune, a unei campanii prin care se urmareste intarirea increderii consumatorilor in brandul Algocalmin, precum si pastrarea notorietatii acestuia.

 

Pana la finele anului, compania urmeaza sa lanseze in Romania un total de 16 noi medicamente, cu mici intarzieri datorate procedurilor de obtinere a autorizatiilor de punere pe piata. In mare parte, este vorba despre medicamente fabricate de filiala turca a companiei, firma Eczacibasi, cumparata anul trecut. In primele noua luni, Zentiva a obtinut 12 astfel de autorizatii.

 

La nivel de grup, Zentiva a inregistrat vanzari la noua luni de 1,3 miliarde de coroane cehesti (530 de milioane de euro), in crestere cu 17,7% in moneda locala, pe fondul evolutiilor favorabile din Turcia, Rusia, Ucraina si Romania. “Avand drept suport evolutia anuntata astazi, am convingerea ca grupul Zentiva isi va indeplini planurile de crestere cu aproximativ 20% in 2008, si ca va evolua foarte bine si in urmatorii ani, in ciuda mediului economic dificil”, a precizat Jiri Michal, presedintele si CEO-ul companiei.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farmaceutice,
Zentiva,
vanzari,
Dragos Damian
/actualitate/afaceri/zentiva-vanzari-in-crestere-cu-112-in-t3-3480264
3480264
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.