AI-ul schimbă toate regulile: Înainte, cunoaşterea unei limbi străine era crucială la angajare, azi s-ar putea să aveţi o surpriză. La ce se uită angajatorii acum, pe lângă certificatul Cambridge? VIDEO
În prezent, cerinţele pieţei muncii se schimbă rapid, iar automatizarea şi inteligenţa artificială influenţează piaţa muncii. În acest context, candidaţii trebuie să îşi diversifice abilităţile, iar competenţele suplimentare, pe lângă cele lingvistice devin din ce în ce mai valoroase. În loc să se bazeze doar pe cunoaşterea unei limbi străine, va fi necesar ca oamenii să aibă abilităţi care să le permită să comunice eficient într-o lume globalizată. Aceste schimbări impun o pregătire continuă pentru a face faţă cerinţelor emergente.
„În prezent, sunt din ce în ce mai multe soluţii de traducere automată care au capacitatea de a înţelege contextul, a înţelege ce vorbesc interlocutorii, a înţelege contextul în care avem această discuţie şi eu îţi pot vorbi în limba germană. Tu nu cunoşti limba germană, tu cunoşti doar limba română. Ce vorbesc eu în limba germană tu vei auzi în română sau vei vedea scris în română. Tu îmi dai un răspuns în română şi eu aud în germană. O conversaţie în timp real l-a scris în timp real deja. Va conta probabil în continuare combinaţia de limbă străină cu alte atribute sau competenţe pe care le au oamenii“, a mai punctat Vladimir Sterescu.
În ţări precum India şi Filipine, multe locuri de muncă vor fi preluate de tehnologii care eficientizează procesele, ceea pun angajaţii în situaţia de a fi disponibilizaţi sau de a se adapta noilor realităţi.
Companiile mari caută să facă mai mult cu mai puţin, iar acest lucru presupune ca angajaţii să dezvolte noi competenţe şi să se adapteze unui mediu de lucru în continuă schimbare.
„Pieţele care care vor fi afectate în momentul de faţă de AI sunt India sau Filipine, unde nivelul de complexitate e redus, iar activităţile sunt repetitive. AI-ul are azi capacitatea de a interpreta big data, de a suplimenta activităţile repetitive sau de a eficientiza munca. „Do more with less” e deviza de azi a tuturor companiilor mari.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro