ANAF se pregăteşte să controleze o nouă categorie de persoane fizice. Cine sunt cei vizaţi şi ce trebuie să facă
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent pe site-ul instituţiei “ Broşură privind tratamentul fiscal al veniturilor obţinute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite reţele de socializare”, care aduce clarificări despre tratamentul fiscal al veniturilor realizate de persoanele fizice pe reţelele de socializare.
Veniturile obţinute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite reţele de socializare reprezintă venituri impozabile.
Veniturile impozabile cuprind atât veniturile în numerar (care presupun o remuneraţie financiară), cât şi cele în natură (spre ex. produse, servicii, călătorii etc.), conform Art. 10 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare.
În situaţia în care activitatea se desfăşoară cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu şi urmărind obţinerea de venituri şi sunt întrunite criteriile unei activităţi independente, veniturilor obţinute de persoanele fizice din postările realizate pe diferite reţele de socializare şi care fac astfel reclamă pentru diverse companii/brand-uri le sunt aplicabile prevederile Cap. II „Venituri din activităţi independente” din Titlul IV - ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal, conform broşurii amintite anterior.
Pentru informaţii suplimentare, ANAF recomandă consultarea următoarelor surse:
- pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală www.anaf.ro;
- la numărul de telefon: 031.403.91.60;
- la structurile de asistenţă pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.
Puteţi consulta materialul informativ integral al ANAF AICI
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro