Avântul comerţului cu amănuntul îşi pierde din putere pe măsură ce criza costului vieţii loveşte Europa
Comerţul cu amânuntul continuă să sufere o serie severă de lovituri, deoarece criza costului vieţii din Europa înăspreşte sforile pentru investitorii amatori, punând capăt unui avânt al sectorului căpătat în epoca pandemiei, scire Bloomberg.
IG Group Holdings Plc a declarat joi că numărul de clienţi noi a scăzut cu 27% în trimestrul încheiat pe 31 august. Tendinţa este replicată şi în alte părţi, Avanza Bank Holding AB din Suedia raportând recent că numărul clienţilor noi a scăzut cu 66% în prima jumătate a anului.
„Ne putem aştepta ca veniturile medii per utilizator să scadă pe măsură ce criza costului vieţii continuă să afecteze şi veniturile disponibile”, a scris analistul Canaccord Genuity, Justin Bates, într-o notă despre IG Group.
IG a refuzat să comenteze. Compania a spus în declaraţia sa că scăderea numărului de clienţi noi a fost „conform aşteptărilor”, în timp ce „calitatea noilor clienţi rămâne în concordanţă cu standardele setate în trimestrele anterioare”.
Pentru JPMorgan, platformele de tranzacţionare din Marea Britanie şi ţările nordice se confruntă cu cel mai mare risc, o creştere a ratelor putând să lăse consumatorii cu un venit disponibil mult mai fragil. Platformele aflate în legătură directă cu consumatorii sunt, de asemenea, mai vulnerabile decât consilierii financiari, au scris analiştii conduşi de Enrico Bolzoni. Avanza, Nordnet şi Hargreaves Lansdown sunt cele mai expuse platforme, potrivit analizelor.
Cu toate acestea, în timp ce unii devin mai precauţi în acest sector, optimismul platformelor refuză să piară definitiv.
„Dispoziţia defavorabilă de pe pieţele din 2022 a afectat, desigur, interesul pentru economii şi investiţii, dar observăm în continuare o creştere bună”, a spus directorul de comunicaţii Nordnet, Johan Tidestad, într-un e-mail, subliniind creşterea de bază a clienţilor cu aproximativ 100.000 în acest an. Hargreaves Lansdown a refuzat să comenteze.
CEO-ul Avanza, Rikard Josefson, a declarat într-un interviu că firma sa a înregistrat o scădere a numărului de utilizatori activi de la un vârf pandemic de peste 550.000 la aproximativ 400.000 de utilizatori pe zi. Cu toate acestea, oamenii încă doresc să investească în acţiuni: „Este o perioadă grea. Dar avem mai mulţi clienţi care investesc în acţiuni astăzi decât la 1 ianuarie.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro