Avertisment: momentul redeschiderii economiei Germane nu a sosit încă, în pofida rezistenţei peste aşteptări a acesteia în faţa pandemiei
Cea mai mare economie a Europei se dovedeşte a fi mai rezistentă în faţa pandemiei de coronavirus decât se aşteptaseră mulţi, în parte graţie cererii puternice la export venită din partea Chinei, însă criza îşi face în continuare simţit efectul asupra acesteia.
Cea mai mare economie a Europei se dovedeşte a fi mai rezistentă în faţa pandemiei de coronavirus decât se aşteptaseră mulţi, în parte graţie cererii puternice la export venită din partea Chinei, însă criza îşi face în continuare simţit efectul asupra acesteia. Astfel, nu este momentul de a se lua în calcul o redeschidere completă a economiei germane, ci de a fi stricţi şi a menţine numărul infectărilor redus, avertiza recent ministrul german de finanţe Olaf Scholz, potrivit CNBC.
Cea mai puternică economie europeană a suferit dramatic de pe urma pandemiei, confruntându-se cu diferite valuri de infectări şi lockdown-uri. În 2020, aceasta s-a contractat cu aproape 5%, creşterea din acest an fiind previzionată la doar 3,6%.
Totuşi, aceasta se dovedeşte a fi mai rezistentă decât s-au aşteptat mulţi.
Comenzile fabricilor germane au crescut în februarie, potrivit Bloom-berg. Cererea a fost cu 1,2% mai mare, avansul fiind generat de comenzile de pe plan local şi din zona euro. Totuşi, cu restaurantele, hotelurile şi magazinele neesenţiale închise în continuare, economiştii anticipează că PIB-ul s-a contractat în primul trimestru.
De asemenea, sectorul privat al Germaniei a accelerat în martie, la cel mai ridicat nivel din ultimii peste trei ani în condiţiile în care sectorul serviciilor a performat peste aşteptări în pofida restricţiilor prelungite şi celui de-al treilea val de îmbolnăviri, notează Reuters.
Perspectivele de creştere rămân însă înnegurate de răspândirea tulpinii mai contagioase a virusului şi de creşterea rapidă a numărului de cazuri, care ar putea forţa autorităţile să înăsprească restricţiile din nou în următoarele săptămâni.
Producţia industriei auto germane a urcat cu 29% la 373.000 unităţi în martie în termeni lunari, însă pe primul trimestru, aceasta a marcat un declin de 8%. Exporturile au scăzut de asemenea, cu 9%, în T1 comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Vânzările de autovehicule noi au consemnat cea maislabă performanţă pe T1 de la reunificarea din 1990 din cauza pandemiei, relevă datele oficiale.
Cheltuielile publice au crescut cu 12,1% la 1.700 mld. de euro anul trecut, în condiţiile în care guvernul a făcut tot posibilul pentru a compensa impactul lunilor de lockdown, în timp ce veniturile din taxe au scăzut u 3,5% la 1.500 mld. de euro.
Deficitul sectorului public al Germaniei a atins astfel 189,2 mld. de euro în 2020, primul deficit din 2013 şi cel mai ridicat deficit bugetar de la reunificarea germană.
Cheltuielile vor continua, ministrul de finanţe Olag Scholz promiţând să facă tot posibilul ca Germania să poată depăşi criza economică provocată de pandemie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro