Bătălie în sectorul EV din Europa: ieftin made in Turcia vs. scump şi german made in Ungaria

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 28 noiembrie 2022 165 afişări

Primul brand de maşină electrică autohtonă al Turciei va avea un preţ competitiv comparativ cu rivalele sale şi chiar şi cu maşinile cu motoare cu ardere internă, a anunţat CEO-ul acesteia, potrivit Daily Sabah.

Bătălie în sectorul EV din Europa: ieftin made in Turcia vs. scump şi german made in Ungaria

„Togg (primul brand de maşină electrică autohtonă al Turciei) va avea un preţ care va concura cu cel al autovehiculelor din clasa sa. Toate precomenzile vor începe să fie preluate din februarie 2023“ ♦ BMW urmează să-şi producă modelele Neue Klasse în Debreţin începând cu 2025.

Primul brand de maşină electrică autohtonă al Turciei va avea un preţ competitiv comparativ cu rivalele sale şi chiar şi cu maşinile cu motoare cu ardere internă, a anunţat CEO-ul acesteia, potrivit Daily Sabah.

Acesta va intra în circulaţie în primele luni ale anului viitor.

Togg şi-a lansat producţia în masă luna trecută, iar vânzările primului său model, SUV-ul de pe segmentul C, urmează să înceapă la sfârşitul primului trimestru al anului viitor. Acesta va fi primul SUV electric produs în Europa continentală de un constructor nontradiţional.

„Togg va avea un preţ care va concura cu cel al autovehiculelor din clasa sa. Toate precomenzile vor începe să fie preluate din februarie 2023“, a declarat Gürcan Karakaş.

Potrivit acestuia, Togg este un proiect ce implică investiţii de 3,5 mi­liarde de euro în decurs de 15 ani. Brandul ţinteşte o producţie de 1 milion de autovehicule pe cinci segmente până în 2030.

Între timp, constructorul auto german BMW a anunţat că va adăuga o linie de asamblare de baterii fabricii sale de autovehicule electrice aflate în construcţie în Debreţin, Ungaria, investiţiile acestuia în proiect urmând să atingă 800 miliarde de forinţi (2 miliarde de euro), scrie Daily News Hungary.

BMW urmează să-şi producă modelele Neue Klasse în Debreţin începând cu 2025. Construcţia noii uzine va crea 500 de locuri de muncă pe lângă cele 1.000 anunţate anterior, guvernul maghiar susţinând investiţia cu un grant de 13,5 miliarde de forinţi.

Ministrul maghiar al afacerilor externe şi comerţului Péter Szijjártó a salutat vestea că BMW îşi va construi prima platformă completă pentru modele electrice în fabrica din estul Ungariei şi chiar va produce baterii pentru acestea acolo.

Tot în Ungaria, SUV-ul compact EQB a fost lansat la fabrica Mercedes-Benz din Kecskemet în 2021, acesta fiind primul vehicul pur electric din Ungaria.

Mercedes anunţa la sfârşitul anului 2020 că va investi 50 miliarde de forinţi pentru a adăuga autovehicule electrice liniilor de producţie deţinute în Ungaria.

De asemenea, în acest an, divizia ungară a constructorului auto german Audi anunţa că va investi 120 miliarde de forinţi (320,2 milioane de dolari) pentru accelerarea producţiei de motoare electrice la fabrica deţinută în vestul Ungariei.

Noile motoare vor intra în producţie din 2025, adăugând 500 de locuri de muncă în cadrul uzinei, despre care Audi susţine că este cea mai mare unitate de producţie de motoare din lume.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turcia,
ungaria,
europa

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.