Biden şi Trump se întrec în cât de agresivi pot fi tarifele impuse importurilor chinezeşti înainte de alegeri. După China, cine va urma, UE? Chinezii îşi fac fabrici după fabrici de maşini electrice în Ungaria
Biden şi Trump se întrec în cât de agresivi pot fi tarifele impuse importurilor chinezeşti înainte de alegeri. După China, cine va urma, UE? Chinezii îşi fac fabrici după fabrici de maşini electrice în Ungaria
La o zi după ce s-a aflat că preşedintele american Joe Biden plănuieşte să majoreze tarifele pe maşinile electrice chinezeşti la aproximativ 100%, Donald Trump s-a grăbit să declare: „Voi introduce o taxă de 200% pe toate maşinile care ies din fabricile acelea“.
„Biden m-a ascultat într-un final. A făcut-o cu aproximativ patru ani întârziere“, a adăugat fostul preşedinte american.
Comentariile acestuia scot la iveală o dinamică aflată acum în centrul politicii comerciale americane: liderii ambelor partide politice se întrec în a impune bariere în faţa comerţului cu China, scrie The Wall Street Journal.
Dincolo de majorarea tarifelor pe maşini electrice, Casa Albă a anunţat că Biden majorează tarifele pe produse din oţel şi aluminiu la 25% de la 7,5%, în timp ce tariful pe celule solare ar urma să urce la 50% de la 25%. Unele creşteri de tarife se vor aplica din acest an, în timp ce altele vor intra în vigoare în 2026.
Casa Albă a anunţat că noile tarife se vor aplica pe produse de 18 miliarde de dolari din China, incluzând baterii EV, minerale critice şi produse medicale. Rata tarifelor pentru semiconductorii chinezeşti se va dubla până în 2025, la 50% de la 25%.
„Fapt este că nimeni nu vrea să pară slabă în relaţie cu China“, arată Myron Brilliant, fost preşedinte executiv al Camerei Americane de Comerţ.
Constructorii auto chinezi se vor concentra pe pieţe din afara SUA acum că Biden a închis uşa maşinilor electrice made in China. Respingerea de către Washington nu va schimba ambiţiile constructorilor auto chinezi privind dominaţia la nivel mondial, spun analiştii, ci va determina ajustări.
Companiile vor pune accent pe pieţele emergente şi vor localiza producţia unde acest lucru va fi posibil, încercând să curteze guverne mai deschise faţă de EV-urile chineze. O tactică a acestora este să deschidă fabrici în afara Chinei unde pieţele sunt receptive la branduri chineze de maşini electrice.
Washingtonul va bloca probabil orice maşini electrice chineze de la apărea în showroom-urile americane. Pe de altă parte, strategii europeni, deşi analizează la rândul lor tarife pe EV-urile chineze, văd lucrurile diferit. Aceştia vor să încurajeze companiile chineze să construiască fabrici în Europa, mai degrabă decât să blocheze cu totul astfel de autovehicule.
Decizia lui Biden de a majora de patru ori tarifele de import pentru maşinile electrice chineze a pus în umbră ancheta UE din sector care va avea probabil un impact mai slab, notează Politico. UE nu va impune tarife pe măsura celor americane, blocul respectând constrângerile impuse de OMC.
În timp ce tarifele americane vizează acum China, temerile că Washingtonul ar putea lua în vizor exporturile UE sunt justificate. Acest lucru este în mod deosebit adevărat acum că producătorii auto chinezi îşi construiesc mai multe fabrici în Ungaria, pentru a fabrica maşini care ar urma să fie privite drept produse UE.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană