Carlsberg vrea să renunţe la ambalajul din sticlă. Producătorul va îmbutelia berea într-un carton biodegradabil
Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice şi cofrajele pentru ouă şi cântăreşte "mult mai puţin" faţă de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz.
“Ambalajul va fi diferit atât la capitolul imagine, cât şi la atingere. Nu va fi transparent, ci opac, nu se va putea sparge şi va avea un aspect vizual de fibră lemnoasă", potrivit oficialului Carlsberg. Danezii au lucrat la noul ambalaj cu specialiştii în ambalaje ai ecoXpac, o fundaţie specializată în inovaţie, şi cu universitatea tehnică din Copenhaga, cu scopul de a lansa produsul pe piaţă în următorii trei ani.
Sticlelele Carsberg vor fi 100% biodegradabile, inclusiv dopul, şi vor fi turnate într-o structură unitară, putând fi reciclate ulterior precum ziarele sau cartoanele. Eventualele ambalaje aruncate întâmplător de către clienţi se vor descompune natural.
Oficialii Carlsberg îşi asigură clienţii că gustul berii nu va suferi modificări. "Nu vom face niciodată compromisuri la capitolul calităţii berii", mai spune Langen, anunţând chiar că, în noul ambalaj, berea va rămâne rece mai mult timp decât în dozele din aluminiu.
Grupul Carlsberg este unul dintre cei mai mari producători de bere la nivel mondial, deţinând peste 500 de branduri în întreaga lume, printre care şi Kronenbourg şi Tuborg. În 2013, compania a vândut 36 de miliarde de sticle de bere în 150 de ţări. Potrivit celor mai recente statistici, ambalajele generează circa 45% din emisiile de dioxid de carbon cauzate de producătorul de bere. Un ambalaj mai uşor generează şi economii legate de costul de transport al berii.
Potrivit directivelor europene, producătorii şi importatorii de bunuri ambalate au obligaţia să asigure reciclarea a peste 50-70% din ambalajul pus pe piaţă. Producătorii devin conştienţi de faptul că responsabilitatea pe care o au se transpune atât în indeplinirea obligaţiilor şi a tintelor de reciclare a ambalajelor puse pe piaţă, pe principiul "poluatorul plăteşte", cât şi în dezvoltarea unor tehnologii care să le permită eficientizarea producţiei de ambalaje din punct de vedere ecologic. România trebuie să ajungă să recicleze jumătate din deşeurile aruncate de populaţie până în 2020, faţă de 6-7% cât valorifică în prezent. În ultimii zece ani, singurul capitol la care ţara noastră şi-a îndeplinit, an de an, obligaţiile asumate faţă de Bruxelles la capitolul reciclare este cel al deşeurilor de ambalaje, din care sunt reciclate anual aproximativ 500.000 de tone, care generează circa 70 de milioane de euro.
În România, Coca Cola HBC a schimbat recent ambalajul sticlei de apă minerală Dorna, adăugând în compoziţia PET-ului circa 15% plante. Detalii, AICI.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro