Cât de grav au fost afectate restaurantele de criză

Autor: Teona Tomoiaga Postat la 28 iulie 2020 55 afişări

Cât de grav au fost afectate restaurantele de criză

Peste 85% din restaurante au deschis terasele odată cu ridicarea stării de urgenţă. Dintre acestea, mai mult de jumătate au înregistrat pierderi de minim 80% din cifra de afaceri a anului 2019.

Un studiu realizat de aplicaţia de rezervări la restaurante Restograf în parteneriat cu HORA arată că peste 85% din restaurante au deschis terasele odată cu ridicarea stării de urgenţă, la 1 iunie. Dintre acestea, mai mult de jumătate au înregistrat pierderi de minim 80% din cifra de afaceri a anului 2019.

În ceea ce priveşte angajaţii din HoReCa, industrie ce avea un număr mediu de 88 de angajaţi înainte de criză, au fost trimişi în şomaj tehnic 71 de angajaţi, iar 14 au fost disponibilizaţi. Astfel că doar 3 au fost păstraţi activ la locul de muncă.

Aproape jumătate (46,7%) dintre operatorii din HoReCa se declară, potrivit studiului, nemulţumiţi de măsurile de ajutor pe care le-au primit în criză de la stat. Doar 23.9% dintre aceştia declară că au primit TVA-ul şi alte restanţe fiscale din partea autorităţilor, iar 64,8% spun că nu au beneficiat de rambursări din partea statului.

În schimb, antreprenorii din HoReCa susţin că impactul deciziilor luate de autorităţi a dus la:

- Activitate redusă cu peste 50% (60% dintre respondenţi);

- Venituri reduse (57,3%);

- Reducerea numărului de angajaţi (49,3%);

- Activitate suspendată / Locaţii complet închise (42,7%);

- Insolvenţă (1,3%).

Cele mai populare măsuri luate de operatori au fost de amânare a obligaţiilor fiscale aferente Stării de Urgenţă, precum şi obţinerea unui Certificat de Urgenţă şi a indemnizaţiei de 75% din salariul angajaţilor trimişi în şomaj tehnic. Astfel:

- 83,8% dintre operatori au solicitat indemnizaţia de 75% din salariu;

- 74,3% au solicitat Certificatul de Urgenţă;

- 59,2% dintre operatori au solicitat un credit prin IMM Invest;

- 58,1% au cerut amânarea obligaţiilor fiscale scadente;

- 4,1% au decis să amâne ratele la bănci.

Doar 1,4% dintre operatorii industriei HoReCa spun că livrările reprezintă una din principalele măsuri pe care le-au luat. Asta pentru că procentul încasat din livrările de mâncare abia ajunge la 10%-30% din cifra de afaceri în cazul celor mai multe dintre localuri (76%), arată studiul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
criză,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.