Ce calităţi trebuie să ai ca să lucrezi în industria turismului

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 04 august 2024 33 afişări

Recrutarea este în multe domenii plină de provocări, iar turismul nu face nici acesta excepţie, mai ales că pandemia a schimbat nu doar modul de lucru, ci şi organigrama multor companii din domeniu. Pentru compania românescă de turism Eturia provocările din prezent sunt în zona de recrutare, iar dezvoltarea inteligenţei artificiale obligă compania să fie şi mai agilă în adoptarea noilor tehnologii. Cum se vede turismul de cealaltă parte a baricadei, a omului de HR menit să găsească oamenii potriviţi care să conceapă şi să vândă vacanţe de neuitat?

„Tinerii iubitori de călătorii văd în domeniul de travel un domeniu foarte atrăgător în care şi-ar dori să lucreze. Pasiunea pentru travel însă înseamnă mai mult decât plăcerea de a călători, constă într-o preocupare continuă de a descoperi şi a învaţă despre întreaga lume. Pe aceasta o căutăm la candidaţii noştri, în interviurile de recrutare şi nu o găsim tocmai uşor”, spune Alina Stoica, HR Business Partner în cadrul agenţiei de turism Eturia. Compania are 74 de angajaţi, cei mai mulţi dintre ei fiind în departamentul de vânzări, Eturia fiind o agenţie care mizează pe vânzarea de vacanţe premium.

Alina Stoica adaugă că există licee cu profil de turism în România, iar anul acesta compania are în practică opt elevi de la un liceu de turism din Bucureşti, însă ea crede că acesta nu este un mediu prielnic de recrutare. „Au fost elevi care au exprimat în timpul sesiunilor de formare că îşi doresc să meargă mai departe spre alte domenii considerate mai «de viitor», cum ar fi: IT, medicină, arhitectură etc.

Aş zice că şansele mai mari de recrutare sunt printre studenţii care se apropie de finalizarea studiilor universitare în turism pentru că au o altă maturitate, au investit mai mult timp studiind în domeniu şi atunci îşi doresc să aibă cât mai repede şansa să pună în aplicare ceea ce au învăţat”, punctează ea. Pe de altă parte, Alina Stoica menţionează că cele mai mari provocări le are în zona de recrutare, mai ales pe poziţiile mai nişate unde compania are nevoie de specialişti cu experienţă în domeniu. Eturia face recrutare atât in-house, cât şi prin intermediul agenţiilor specializate.

Business MAGAZIN. Compania de turism Eturia a ajuns la afaceri de 30 mil. euro, dar problema principală pe care o are nu ţine de business, ci de recrutare

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Turism,
eturia,
calatori,
vacanta

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.