Ce face un roman la testul de inteligenta financiara? Il pica
Trei sferturi dintre consumatorii romani au un nivel redus de intelegere a chestiunilor legate de finantele personale, dar 90% vor sa invete mai multe pe aceasta tema.
Japonezii, indienii si coreeni sunt printre cei mai informati cu privire la chestiunile legate de bani, potrivit studiului "ING Consumer Resourcefulness". La polul opus se situeaza consumatorii spanioli, romani si mexicani. In ceea ce-i priveste pe romani, 69% au un nivel redus de cunostinte financiare (incadrandu-se in profilul "incepatori"), procent sensibil peste media globala, de 63%.
In esenta, acesta categorie de consumatori intelege elementele de baza legate de administrarea banilor, dar intampina dificultati in a utiliza concepte financiare esentiale - precum economisirea pentru pensie sau constituirea unui fond de urgenta. Pentru alti 8% dintre romani (ce se incadreaza in profilul "nestiutor") chestiunile legate de bani nu prezinta interes, acestia demonstrand un nivel foarte redus de intelegere a problematicilor legate de bani. Spre comparatie, in Mexic si Polonia aceasta categorie include 10% dintre respondenti, in Belgia - 7%, in Olanda si Spania - 6%, in SUA - 5%, in Japonia si India - 4% iar in Coreea - 3%.
Este interesant de observat ca, daca la nivel global intrebarile legate de eonomisire s-au dovedit cele mai dificile (doar 51% dintre participanti raspunzand corect), in Romania situatia este usor diferita. Astfel, intrebarile cu cel mai redus numar de raspunsuri corecte sunt cele legate de problemele fianciare din gospodarie (51% raspunsuri incorecte), economisire (49% raspunsuri incorecte), investitii (46%) si viitorul financiar (35%).
"ING Consumer Resourcefulness arata ca peste 90% dintre romani vor sa isi imbunatateasca abilitatile financiare, iar 40% simt nevoia unui ajutor in acest demers. De aceea, este extrem de important ca educarea consumatorilor sa constituie o prioritate atat pentru companii, cat si pentru autoritati", spune Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurari de Viata.
In privinta obstacolelor pe care le intampina in demersul de educare financiara, 39% dintre romani noteaza lipsa timpului (vs. 20% global), 23% faptul ca nu stiu de unde sa inceapa (vs. 27% global), 23% - obisnuinta de a amana (vs. 26% global), in timp ce 19% au nevoie de ajutor dar nu stiu de unde sa-l obtina (vs. 24% la nivel global). Pe de alta parte, doar 9% dintre consumatorii romani simt ca "este prea complicat", procent situat la jumatate fata de media de la nivel global.
"Piata produselor si serviciilor bancare s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani si o data cu ea a crescut si dorinta oamenilor de-a intelege mai bine acest domeniu. Un nivel mai ridicat de intelegere inseamna o abilitate mai mare de-a lua cele mai bune decizii financiare, iar acest lucru este important pentru bunastarea si siguranta fiecaruia", spune Maria Cristina Matei, director executiv retail banking, ING Bank Romania.
Nu in ultimul rand, 86% dintre respondentii romani (vs. 80% global) au declarat ca se regasesc in totalitate in descrierea aferenta scorului obtinut la FQ test. Este interesant de notat, in acest context, diferenta semnificativa dintre rezultatele auto-evaluarii realizate de respondenti inainte de parcurgerea FQ test si rezultatele obtinute efectiv prin testare. Astfel, daca 9% dintre romani s-au auto evaluat ca fiind "foarte buni in privinta administrarii banilor", rezultatul FQ test a demostrat ca procentul este de trei ori mai redus. In mod similar, doar jumatate dintre cei care au apreciat ca sunt "destul de priceputi" in administrarea banilor s-au incadrat in acest profil in urma FQ test.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro