Ce se întâmplă cu Facebook? Traficul pe platforma de social media a scăzut cu 50% în doar doi ani

Autor: Alex Ciutacu Postat la 10 august 2018 2955 afişări

Ce se întâmplă cu Facebook? Traficul pe platforma de social media a scăzut cu 50% în doar doi ani

Traficul pe site-ul Facebook continuă să fie din ce în ce mai scăzut, iar platforma riscă să piardă poziţia de al doilea cel mai vizitat site din lume, în favoarea YouTube, potrivit unui nou studiu citat de Fortune.

În ultimii doi ani, traficul site-ului Facebook.com a scăzut de la 8,5 miliarde de vizite la 4,7 miliarde, potrivit SimilarWeb – o platformă care urmăreşte traficul pe site-urile din toată lumea.

Între timp, traficul pe YouTube a ajuns la 4,5 miliarde de vizite în luna iulie şi continuă să crească. Estimările arată că acesta va depăşi traficul Facebook şi va deveni al doilea cel mai popular website din lume, după Google.

Google, cel mai mare motor de căutare din lume, a avut 15,2 miliarde de vizite luna trecută, potrivit SimilarWeb.

La prima vedere, aceste statistici par că ar anunţa sfârşitul pentru Facebook, care s-a aflat recent în mijlocul controverselor cu privire la intimitate şi cu un declin masiv pe bursă care a afectat şi mai mult compania.

Cu toate acestea, SimilarWeb arată că motivul principal pentru care scade traficul pe site-ul Facebook este faptul că are un succes enorm pe mobil.

Cercetătorii concluzionează că mulţi utilizatori Facebook se îndreaptă spre aplicaţia de mobil în loc să folosească browser-ul de internet pentru a accesa reţeaua socială. De fapt, traficul în cadrul aplicaţiei este în creştere pentru cea mai mare reţea socială din lume.

Între timp, celelalte platforme ale Facebook, printre care şi Instagram şi Messenger au continuat să crească şi să ajute imaginea companiei care nu trece prin cele mai bune zile.

De exemplu, cei care utilizează Instagram prin sistemul de operare Android petrec acum în medie 56 de minute pe zi în aplicaţie. Anul trecut, această cifră se situa la 27 de minute.

Estimând pentru viitor, SimilarWeb arată că Facebook trebuie să fie evaluată nu pe cont propriu, ci ca parte dintr-un „ecosistem” mai mare din care fac parte şi aplicaţiile Messenger şi Instagram.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
facebook,
trafic,
scadere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.