Ce spune francizatul local al The Body Shop despre operaţiunile din România ale brandului, după ce compania-mamă şi-a cerut insolvenţa?

Autor: Cristina Roşca Postat la 14 martie 2024 69 afişări

Ce spune francizatul local al The Body Shop despre operaţiunile din România ale brandului, după ce compania-mamă şi-a cerut insolvenţa?

Francizatul local al retailerului de produse cosmetice şi de îngrijire The Body Shop, firma IQ Verde SRL, anunţă că mizează în continuare pe expansiune în România, iar asta în condiţiile în care, recent, compania-mamă din Marea Britanie şi-a cerut insolvenţa. Această decizie a făcut ca şi în SUA şi Canada să urmeze mutări similare. În România însă, oficialii francizatului spun că businessul creşte.

Astfel, în luna aprilie va fi deschisă cea de-a treia unitate, în centrul comercial Palas Iaşi, urmând alte inaugurări până la finalul anului. Compania are momentan magazine în mallurile AFI Cotroceni şi ParkLake Mall din Bucureşti.

“În pofida reorganizărilor la nivel european, operaţiunile francizei din Romania - două magazine în AFI Cotroceni şi ParkLake Mall, plus operaţiunile e-commerce - sunt în creştere constantă, pe măsură ce brandul îşi consolidează şi restabileşte poziţia în piaţa de retail a cosmeticelor”, spun reprezentanţii IQ Verde SRL.

În vara anului trecut, ZF scria că brandul de cosmetice The Body Shop, unul dintre cei mai vechi actori din industria locală de profil, revine în piaţă cu un magazin în AFI Cotroceni, după ce reţeaua existentă anterior a fost închisă integral. Revenirea s-a realizat sub un nou francizat - compania IQ Verde.

“The Body Shop este un brand puternic şi relevant, cu o moştenire şi istorie uriaşe pentru Romania şi vedem un potenţial extraordinar în creşterea brandului pe piaţa locală”, spune Lefteris Koklas, general manager IQ Verde, companie care se ocupă de dezvoltarea mărcii şi pe piaţa din Slovenia.

IQ Verde este parte a Cosmos Group, pe site-ul căruia apare informaţia că administrează mai multe platforme online aferente unor businessuri precum spălătoriile Ocean Clean. Un alt business este IQBox Romania, activ în piaţa de telefoane mobile şi accesorii, cu afacerii de 20 mil. lei în 2022, ultimul an pentru care există date publice, la jumătate faţă de anul anterior. Potrivit platformei listafirme.ro, firma IQ Verde e deţinută 100% de IQBox Romania, care are în spate acţionari greci şi ciprioţi.

Până în 2023, franciza mărcii era deţinută de o companie din Grecia, care opera businessul prin firma Gingko România. Aceasta din urmă era controlată în proporţie de 91% de Synetos Nikolaos. Lanţul de magazine de produse cosmetice The Body Shop a fost prezent pe piaţa locală aproximativ 25 ani, însă dintotdeauna a avut o expansiune prudentă, în cel mai bun moment fiind operaţionale 8-9 unităţi offline şi una online.

Acum, businessul a fost preluat de un alt francizat.

Recent, au apărut informaţii privind insolvenţa companiei-mamă, deţinută de fondul de private equity Aurelius Group, care a cumpărat businessul de la Natura din Brazilia, care are Avon.

“În vreme ce unele operaţiuni din vestul Europei sunt în restructurare, acest fapt nu afectează activitatea din România. De la preluarea de anul trecut, noul proprietar Aurelius Group încearcă să reorganizeze modelul de business în câteva ţări cheie din Europa, dar acest lucru nu afectează francizele internaţionale precum Romania şi Slovenia”, spun reprezentanţii francizatului din România al brandului fondat în 1976 în Anglia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
business,
companie,
cosmetice,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.