Ce va cumparati de Paste?
Ca si Craciunul, Pastele e o buna ocazie pentru comerciantii din toata lumea sa spere intr-o redresare a vanzarilor, pentru statisticieni - de a masura cat de mult sau de putin a revenit pofta de cheltuiala a consumatorilor, iar pentru economisti - de a conchide in ce masura criza, sau macar teama de criza, au fost depasite.
Pentru anul acesta, sondajele privind intentiile de a cheltui de Paste si articolele din presa internationala referitoare la comportamentul de consum inclina in majoritate spre o concluzie optimista. Un exemplu: "Consumatorii tind inca sa cumpere mai mult din nevoie decat din impuls, dar din punctul de vedere al volumului, vanzarile cresc, pe masura ce oamenii devin mai increzatori (in sfarsitul crizei, n.n.)", declara George Van Horn, analist la IBISWorld, o firma de cercetare a pietei din Los Angeles, citat de Bloomberg.
Interesant e ca, atunci cand comerciantii sau analistii se refera la scaderea interesului consumatorilor de a cumpara anumite produse de Paste in locul altora, explicatiile tin mai curand de alti factori decat de criza economica si de grija pentru bugetul de familie - moda, comoditatea, interesul pentru silueta sau obiceiurile locale de consum.
Vezi aici estimari privind cheltuielile si obiceiurile de consum de Paste in mai multe tari
Una peste alta, publicarea estimarilor privind consumul de Paste si popularizarea in presa a ofertelor de Paste ale diverselor categorii de companii, de la restaurante la vanzatori de dulciuri sau producatori agricoli, are rolul de a sustine atat asteptarile comerciantilor, cat si dorinta consumatorilor de a auzi vesti bune despre mersul economiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro