Ce vor românii de Black Friday: Sondaj: Şase din zece români vor să facă achiziţii de Black Friday, iar mai mult de jumătate vor să cumpere electronice şi electrocasnice

Autor: Roxana Rosu Postat la 08 noiembrie 2022 92 afişări

Ce vor românii de Black Friday: Sondaj: Şase din zece români vor să facă achiziţii de Black Friday, iar mai mult de jumătate vor să cumpere electronice şi electrocasnice

Şase din zece români intenţionează să facă achiziţii de Black Friday, iar mai  mult de jumătate, 58%, vor să cumpere electronice şi electrocasnice, urmate de îmbrăcăminte şi produse IT&C, arată un studio realizat de MKOR.

Majoritatea respondenţilor (86%) spun că vor cumpăra din magazinele online din România.

Articolele de Fashion sunt primele pe lista celor din Generaţia Z (48%), în timp ce electronicele şi electrocasnicele sunt căutate cu prioritate de restul segmentelor de vârstă. Produsele IT&C sunt vizate în principal de persoanele cu venituri mari.

Mai mult de jumătate dintre consumatori şi-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie. Cel mai mare interes pentru acest eveniment se vede la tineri (Generaţia Z şi Millennials, 71%), persoanele cu venituri mari (>5000 lei) şi părinţi (68%) .

Apetenţa ridicată a românilor pentru promoţii se vede pe tot parcursul anului, mai ales în contextul economic dificil din prezent, în ultimele 6 luni, 78% dintre participanţii la sondaj declarând că au căutat mai mult produse aflate la oferte, soluţie preferată în principal de Millenials, cei cu venituri mici şi părinţi (83%).

Majoritatea cumpărătorilor (80%) nu au un buget fix, ci vor aloca sumele cheltuite în funcţie de ce oferte vor găsi.

Totuşi, mare majoritate sunt îngrijoraţi de inflaţie (79%) şi de costul ridicat al vieţii (64%). Şapte din 10 români vor folosi la cumpărături doar resursele financiare de care dispun.

"Black Friday 2022 are loc într-un context economic particular, cu care nu ne-am mai întâlnit până acum. Urmărind trendurile privind comportamentul consumatorului din România, ne-am propus să identificăm particularităţile celui mai mare eveniment de reduceri al anului. Aşadar, am analizat comportamentul consumatorilor în ultimele 6 luni şi am identificat care sunt principalele lor îngrijorări în perioada următoare, precum şi cum impactează acestea cumpărăturile de Black Friday 2022.", menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

La sondaj au participat 530 respondenţi, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie geografică

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.