Cea mai mare piaţă de desfacere pentru producătorii auto dă primele semne de slăbiciune din ultimii 30 de ani. Economia Chinei anunţă dezastrul
Vânzările vehiculelor de pasageri au scăzut anul trecut pentru prima dată din 1990 până în prezent, în contextul în care incertitudinea economică apasă pe umerii consumatorului, ceea ce a răvăşit businessurile unor producători precum Ford Motor sau General Motors.
Scăderea, confirmată luni de datele oficiale, a încheiat un capitol de creştere pentru mulţi producători, atât locali cât şi străini, însă aceştia se aşteptau să mai aibă parte de câţiva ani de creştere a consumului.
Însă o maşină nouă este primul lucru care poate fi scos de pe lista de cumpărături în momente de incertitudine, spune Benjamin Lo, şeful diviziei de cercetare pe piaţa auto din cadrul Nomura Securities.
Economia Chinei se află într-un declin mai mare decât era de aşteptat. „Nu există niciun motiv să credem moment că cererea îşi va reveni”, spune Lo.
Colapsul vânzărilor a fost dăunător în special pentru producătorii străini. General Motors şi Volskwagen vând cele mai multe vehicule în China, în timp ce Ford, Peugeot şi Hyundai Motor se lovesc în prezent de o problemă a supracapacităţii.
Vânzările din piaţa auto au ajns la 28,09 milioane unităţi anul trecut, în scădere cu 2,8% faţă de 2018, potrivit Asociaţiei Producătorilor Auto din China. Vânzările vehiculelor de pasageri au scăzut la 23,71 milioane, o scădere de 4,1%, în timp ce vânzările de vehicule comerciale au crescut la 4,37 milioane, o creştere de 5,1%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro