Cele mai costisitoare 10 typo-uri sau cum o literă în plus sau în minus te poate costa milioane de dolari
Typo-urile, sau greşelile de scriere sunt jenante. Şi uneori, costisitoare. Pe unii, cei angajaţi în posturi care necesită cunoaşterea la perfecţie a limbii, îi poate costa chiar slujba, însă pe alţii îi poate costa şi foarte mulţi bani.
1. Cratima lipsă de la NASA. Prejudiciu: 80 de milioane de dolari
Cratima, de regulă, nu prea este luată în calcul la greşelile de scriere. Însă, în 1962, lipsa banalei liniuţe a condus la cel mai mare eşec al Agenţiei Spaţiale.
Primul zbor interplanetar al omenirii trebuia să fie "simplu": sonda Mariner 1 trebuia să se apropie şi să studieze Venus. Însă lipsa unei cratime în codul sursă al programului care calcula traiectoria a făcut ca sonda să explodeze la câteva minute după lansare.
2. O bere "antică" Prejudiciu: 502.996 dolari
Un "P" lipsă din anunţul unui neglijent vânzător pe eBay l-a făcut pe acesta să piardă o jumătate de milion de dolari. Acesta dorea să vândă o sticlă de bere Allsopp’s Arctic Ale, veche de 150 de ani, însă anunţul a fost făcut pentru... Allsop’s Arctic Ale. Dându-şi seama de greşeală, un client ager a licitat 304 dolari, sumă cu care a şi cumpărat "vechitura", pe care a revândut-o imediiat cu 503.300 de dolari
3. Biblia promovează adulterul - 3000 de lire sterline
În 1631 Baker Book House din londra a decis să rescrie cele 10 porunci, iar la cea de-a şaptea au uitat un cuvânt - rezultând " Thou shalt commit adultery - (să precurverşti). Parlamentul nu a fost încântat şi a amendat publisherul cu 3000 de lire sterline.
4.Pastele rasiste - 20.000 de dolari
Această greşeală a costat publicaţia în jur de 20.000 de dolari. Este vorba despre cartea "The Pasta Bible" şi unde la reţeta de tagliatelle cu sardine şi prosciutto era scris că se recomandă asezonarea cu "sare şi boabe de oameni negri (black people în loc de black pepper) proaspăt măcinate". 7000 de copii au fost distruse
5. A cumpărat din greşeală ceea ce încerca să vândă - 175 milioane de dolari
În 1994 tradingul online era în perioada infanţiei, iar pentru Juan Pablo Davila a însemnat şi o greşeală de 175 de milioane de dolari. Acesta lucra pentru compania deţinută de guvernul chilian Codelco. Se pare că Davila a achiziţionat fără să vrea acţiunile pe care încerca să le vândă. Ca să-şi acopere greşeala a început să cumpere şi să vândă în stânga şi în dreapta, însă nu a reuşit şi a costat compani/ţara 175 milioane de dolari. Davila a fost dat afară şi Codelco a dat în judecată Merril Lynch pentru că l-a lăsat pe Davila să facă trading-uri neautorizate. Merril a dat 25 milioane de dolari pentru a se rezolva situaţia fără proces.
6. Vinde foarte, foarte ieftin - 340 milioane de dolari
În decembrie 2005 Mizuho Securities a adăugat un nou membru în portofoliul său, o companie de recrutare numită J-Com Co şi avea un preţ de 610.000 de yeni pe acţiune. Un an mai târziu, un angajat a vândut 610.000 de acţiuni cu un yen fiecare! Eroarea a costat compania cu 340 mil. dolari
7. Felicitări! Aţi câştigat, dar nu prea - 50 mil. de dolari
În 2007 un dealership auto din SUA s-a gândit că ar fi bine să organizeze un concurs pentru a stimula vânzările şi a plănuit să trimită 50.000 lozuri răzuibile şi doar 1 ar fi fost câştigătorul marelui premiu de 1000 de dolari. Compania care a realizat biletele a printat doar bilete câştigătoare ceea ce înseamnă că reprezentanţa auto avea de dat nu mai puţin de 50 milioane de dolari şi nu 1000 cum plănuiseră. Nimeni nu a câştigat 1000 de dolari, în schimb fiecare a primit un bon pentru magazinul Walmart în valoare de 5 dolari (chiar şi aşa, compania a pierdut 250.000 de dolari).
8. O literă în plus, costuri duble - 1.4 milioane de dolari
O eroare în contabilitatea departamentului pentru educaţie al New York-ului a făcut ca bugetul pentru transport să sară de la 1,4 milioane de dolari la 2,8. Se pare că o literă în plus a făcut ca software-ul să interpreteze greşit datele.
9. Noul preţ, la fel ca cel vechi - 500.000 de dolari
New York City Transportation Authority a realizat 160.000 de hărţi şi postere prin care anunţau mărirea preţului biletului de la 4,50 dolari la 5 dolari. Problema? Au uitat să schimbe preţul şi au trebuit să refacă totul.
10. Vacanţă ex(r)otică - 10 mil. dolari
O companie de călătorii s-a gândit să-şi facă reclamă în Pagini Aurii, numai că în loc de "oferim vacanţe exotice" s-au trezit cu vacanţe erotice. Compania de travel a dat în judecată Pagini Aurii pentru 10 milioane de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro