Cicom, producător român de îngheţată: Simţim o presiune pe creşterea preţurilor pentru materii prime şi ambalaje
Reprezentanţii companiei Cicom din Târgovişte, deţinută de soţii Cornel, Daniela şi fiica lor Ioana Coman, care produce îngheţată sub brand propriu şi mărci private, spun că cea mai mare provocare cu care s-au confruntat în prima jumătate a anului a fost să facă faţă presiunii de creştere a preţurilor pentru materii prime şi ambalaje, astfel încât să nu crească prea mult preţul produsului finit şi să nu mai fie competitivi.
♦ „Concurăm cu producătorii externi de mărci private care, atât anul trecut, cât şi în acest an, au beneficiat de subvenţii pentru susţinerea producţiei.“
Reprezentanţii companiei Cicom din Târgovişte, deţinută de soţii Cornel, Daniela şi fiica lor Ioana Coman, care produce îngheţată sub brand propriu şi mărci private, spun că cea mai mare provocare cu care s-au confruntat în prima jumătate a anului a fost să facă faţă presiunii de creştere a preţurilor pentru materii prime şi ambalaje, astfel încât să nu crească prea mult preţul produsului finit şi să nu mai fie competitivi.
„Noi concurăm cu producătorii externi de mărci private care, atât anul trecut, cât şi în acest an, au beneficiat de subvenţii pentru susţinerea producţiei. Au primit subvenţii atât pentru materiile prime, cât şi pentru producţia realizată“, spune Daniela Coman, acţionar al Cicom. Ea a răspuns la întrebările ZF trimise cu ocazia realizării unei noi ediţii a anuarului de business „Cei mai mari jucători din economie“.
Compania Cicom, înfiinţată în urmă cu 28 de ani de fraţii Ionuţ şi Cornel Coman, care au început iniţial să comercialize produse congelate şi refrigerate la Pavcom, un centru comercial din Târgovişte, iar în 2002 au deschis propria fabrică de îngheţată, concurează pe piaţă cu giganţi precum Nestle, Unilever, care deţine Betty Ice, Foof Union, acţionar majoritar al Alpin 57 Lux, Top Gel şi Ice Dyp Balas, ultimii doi fiind producători cu capital 100% românesc. Cicom are o capacitate de producţie de circa 40 de tone de îngheţată/zi, în timp ce capacitatea totală de producţie a fabricii Betty Ice din Suceava este de 60-80 de tone pe zi, aproape dublă, conform ultimelor date ale ZF.
Compania din Târgovişte a aplicat în august 2020 pentru credit cu grant prin programul IMM Invest, în valoare de 200.000 euro, pentru a deschide o gelaterie, dar aprobarea a durat foarte mult şi reprezentanţii companiei au renunţat la sprijinul guvernamental. Acum, antreprenoarea Daniela Coman spune că se gândesc dacă să continue investiţia din surse proprii.
Cicom produce îngheţată atât sub brandul propriu, care poartă numele companiei, cât şi sub mărci private, care sunt comercializate în supermarketuri, dar şi peste hotare. „Anul acesta, având în vedere ca românii sunt mai atenţi la ceea ce consumă, am lărgit gama de produse şi am creat pentru fiecare client din retail ceva nou“, a Daniela Coman.
Antreprenoarea spune că acum se gândesc să pună în funcţiune cea de-a treia secţie de producţie şi să introducă în fluxul de producţie utilaje speciale care să ducă la creşterea securităţii alimentare a produselor pe care le realizăm. „Digitalizarea producţiei este un proces început anul trecut, pe care ne propunem să îl finalizăm în urmatoarele patru luni“, a menţionat ea.
În 2020, Cicom a avut o cifră de afaceri de 38 de milioane de lei, similară cu cea din anul precedent, iar profitul a fost de 2 milioane de lei, în uşoară scădere de la 2,1 milioane de lei, având 115 angajaţi, conform datelor furnizate de reprezentanţii companiei. Pentru anul acesta, ei au bugetat venituri de 39,2 milioane de lei şi un profit de 2,2 milioane de lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro