Cifre absolut şocante. Peste 40 de companii aeriene au falimentat în acest an, vor urma mai multe

Autor: Dorin Oancea Postat la 08 octombrie 2020 231 afişări

Cifre absolut şocante. Peste 40 de companii aeriene au falimentat în acest an, vor urma mai multe

Compania de consultanţă Cirium a constatat că 43 de companii aeriene au eşuat din ianuarie anul acesta, comparativ cu 46 în tot anul 2019 şi 56 în tot anul 2018. O companie aeriană eşuată este una care a încetat sau şi-a suspendat complet operaţiunile, conform definiţiei Cirium, citată de CNBC.

„Fără intervenţia şi sprijinul guvernelor am fi avut falimente în masă în primele şase luni ale acestei crize. În schimb, am avut un număr gestionabil de falimente şi foarte puţine colapsuri ”, a spus Brendan Sobie, un analist independent la Sobie Aviation.

Sobie a spus că multe companii aeriene aveau probleme încă înainte de pandemie, dar acum au „şanse mai mari de supravieţuire” din cauza ajutorului guvernului.

Cu toate acestea, în ciuda ajutorului financiar, perspectivele pentru restul anului 2020 „nu sunt încurajatoare”, a spus Rob Morris, şeful departamentului de consultanţă de la Cirium

"Multe falimente ale companiilor aeriene apar de obicei în ultimele luni ale anului", a declarat el pentru CNBC într-un e-mail. Primul şi al patrulea trimestru sunt cele mai grele, deoarece cea mai mare parte a veniturilor sunt generate în al doilea şi al treilea trimestru. "Cum în majoritatea regiunilorrevenirea este blocată şi companiile aeriene încă se luptă cu generarea de venituri şi de numerar, ne aşteptăm să vedem mai multe eşecuri în ultimul trimestru al anului 2020 şi cel puţin în primul trimestru al anului 2021", a spus el.

Brendan Sobie de la Sobie Aviation este de acord cu previziunea şi a spus că unele guverne s-ar putea dovedi reticente în a salva companiile aeriene pentru a doua oară. „Dar tot nu mă aştept la falimente în masă. Numărul falimentelor şi al prăbuşirilor ar trebui să fie gestionabil şi, de asemenea, să aibă loc într-o perioadă relativ lungă de timp”, a spus el.

De data aceasta sunt afectate companiile aeriene mai mari, a subliniat Morris.

Din cele 43 de companii aeriene care au eşuat în 2020 până în prezent, 20 au operat cu cel puţin 10 avioane, comparativ cu 12 în 2019 şi 10 pe tot parcursul anului 2018, au arătat datele Cirium.

„Deşi am văzut mai puţine eşecuri ale companiilor aeriene în acest an, numărul acelor companii aeriene care au eşuat şi care au operat zece sau mai multe avioane este deja mai mare decât am văzut în oricare din ultimii şase ani. Astfel, este clar că pandemia are un impact asupra companiilor aeriene mai mari şi provoacă eşecul acestora”, a spus Morris.

În consecinţă, un număr mai mare de aeronave a încetat să mai funcţioneze. 485 de avioane au fost oprite la zbor din cauza eşecurilor companiilor aeriene până acum, comparativ cu 431 în 2019 şi 406 în 2018.

Companiile aeriene ar putea da faliment din cauza modelelor de afaceri slabe sau a altor probleme locale, a subliniat specialistul. Dar eşecurile mai mari din 2020 şi cele viitoare sunt „inevitabil o consecinţă a pierderii cererii induse de pandemie”.

"Venind după zece ani de expansiune continuă a cererii, care a dus la dublarea bazei de trafic la nivel global, acest şoc brusc a lăsat companiile aeriene fără venituri şi cu costuri structurale ridicate", a adăugat Morris.

În această săptămână, Asociaţia Internaţională pentru Transportul Aerian a avertizat că industria va pierde 77 de miliarde de dolari în numerar în a doua jumătate a anului 2020 şi va continua să piardă în jur de 5 sau 6 miliarde de dolari pe lună în 2021 din cauza recuperării lente.

Asociaţia a declarat că traficul de pasageri va reveni probabil la nivelurile din 2019 abia în 2024.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aeriaan,
companii,
analiză

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.