Cine sunt proprietarii agenţiei de turism Genius Travel, oamenii care au păgubit zeci de români
Fondatorii Genius Travel, agenţia de turism care şi-a anunţat insolvenţa prin e-mailuri trimise clienţilor, au acordat un interviu Business Magazin legat de administrarea unui hotel în Delta Dunării în luna mai a anului trecut.
Bogdan Ştefan şi Ionuţ Costea, proprietarii agenţiei de turism, au povestit în interviul acordat anterior că au renunţat la munca în IT şi, în baza unei inspiraţii de moment, au pus bazele firmei Genius Travel. După şase ani de activitate, pe parcursul cărora au fost nevoiţi să renunţe la mai bine de jumătate de angajaţi, au reorganizat activitatea agenţiei şi ţinteau venituri de patru milioane de euro cu aceasta. Cei doi antreprenori s-au extins cu afaceri şi în imobiliare, iar în 2014 au preluat administrarea unui hotel în Delta Dunării, cu care ţinteau afaceri de jumătate de milion de euro pe seama unui concept inedit, de vacanţe low-cost.
Bogdan Ştefan şi Ionuţ Costea au lucrat în anii 2000 ca agenţi de vânzare pentru servicii de internet şi au pus bazele agenţiei de turism în 2008. „Atunci s-a stricat piaţa de internet şi am decis să intrăm într-un alt domeniu; aveam 25 de ani, iar conjunctura ne-a adus la turism.” Au investit în agenţie 150.000 de euro şi au avut la început 14 angajaţi, însă până în 2010 au redus numărul acestora la patru şi au fost nevoiţi să reorganizeze afacerea, din cauza crizei, potrivit declaraţiilor de atunci ale fondatorilor Genius Travel.
Dacă iniţial începuseră să vândă pachete de vacanţă pentru destinaţiile Bulgaria şi Croaţia, după 2010 s-au axat pe mai multe destinaţii. „Noi am încercat în 2009-2010 să promovăm Croaţia, dar, cel puţin la nivel de Bucureşti, nu am avut succes.” Anul trecut, agenţia avea trei sedii, în Bucureşti, Piteşti şi Ploieşti, lucra cu aproximativ 20 de angajaţi şi vindea de la city break-uri în Europa cu preţuri de 150 de euro până la vacanţe în insulele exotice de peste 2.000 de euro.
Cei doi au precizat că, în toţi anii de antreprenoriat, nu au contractat niciun credit bancar şi s-au autofinanţat, atât din afacerile în turism, obţinute prin Genius Travel, cât şi din partea de dezvoltare imobiliară, activitate în care au intrat în 2010. Până la momentul interviului acordat Business Magazin, au dezvoltat trei blocuri de până în 20 de apartamente în Bucureşti, cu preţuri cuprinse între 850 euro/mp şi 1.200 de euro/mp, în funcţie de zona unde sunt construite. Tot atunci au declarat că investiţia în fiecare dintre acestea a fost de circa 500.000 de euro şi blocurile au fost vândute în totalitate.
Cei doi au bifat în 2014 o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro pentru agenţia de turism, investiţii în imobiliare de 1,5 milioane de euro şi venituri de 250.000 de euro realizate de hotelul din delta, potrivit informaţiilor acordate de ei la momentul interviului. Ei au declarat atunci că hotelul din Delta Dunării era închiriat pentru o perioadă de cinci ani, iar în prezent surse din piaţă spun că acesta este administrat de o altă firmă.
Planurile de dezvoltare ale celor doi antreprenori de anul trecut vizau administrarea unor unităţi hoteliere şi în afara ţării. De altfel, ei au declarat la momentul interviului că au primit o propunere pentru administrarea unui hotel din Thasos, dar au decis să mai aştepte pentru a se familiariza cu modul de conducere a afacerii din Delta Dunării, mai ales că „experienţele costă”.
Experienţele i-au costat şi pe clienţii agenţiei, care au trimis mailurile primite din partea Genius Travel către media.
”Relativ la pachetele turistice achiziţionate de dumneavoastră vă anunţăm că începând din 16.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvenţă de fapt, urmând ca până la data de 19.08.2016 să depunem la Tribunalul Bucureşti o cerere de deschidere a procedurii insolvenţei. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societăţii şi veţi fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masa credală. Totodată, va rugăm sa nu mai efectuaţi călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situaţia creată!” – este mesajul dintr-un email trimis de agenţia de turism Genius Travel unui client care a cumpărat o vacanţă în Bulgaria pentru luna august. Acesta este însă al treilea email primit de turistul care a direcţionat mesajul către ZF.
La Tribunalul Bucureşti nu figura nicio cerere pentru intrare în insolvenţă până ieri. Primul mesaj, din data de 12 august, transmitea clientului să nu mai plece în vacanţă pentru că agenţia va intra în insolvenţă, fiind similar cu cel de sus, în timp ce al doilea, transmis la o zi distanţă, menţiona că situaţia s-a rezolvat şi încuraja efectuarea călătoriei, potrivit ZF.
“Vă rugăm sa ignoraţi notificarea anterioară (cea prin care agenţia menţiona că nu a plătit călătoria-n.red) şi vă informăm că situaţia a fost remediată şi că vă puteţi efectua vacanţele achiziţionate prin Genius Travel în condiţiile contractului pe care l-aţi încheiat cu societatatea noastră”. Contactat de ZF, Ştefan Bogdan, acţionar al agenţiei Genius Travel, nu a dorit să lămurească situaţia, menţionând că “este o problemă internă”. Datele de la Registrul Comerţului arată că Ştefan Bogdan deţine 20% din acţiunile Genius Travel, iar un pachet de 80% este controlat de Ionuţ Costea.
Potrivit informaţiilor publice disponibile, compania a înregistrat anul trecut afaceri de circa 2,3 milioane de lei şi a avut o pierdere netă de aproximativ 500.000 de lei; totodată, compania a raportat un număr mediu de 29 de salariaţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro