Companiile de logistică vor continua investiţiile, dar nu speră la o creştere economică semnificativă
Companiile de logistică vor continua investiţiile şi în acest an, deşi nu se aşteaptă la o creştere economică semnificativă în perioada următoare, cererea de astfel de servicii din partea companiilor, atât româneşti cât şi străine, fiind în urcare.
"Nu sperăm ca economia să crească foarte mult şi să ajute industria de logistică să crească. Trebuie să te adaptezi la piaţă, dacă nu, dispari, iar cei care rămân vor creşte pentru că vor prelua din afacerile celor care ies de pe piaţă. Vom continua investiţiile şi vrem să mai construim 10.000 de metri pătraţi la Petreşti (judeţul Dâmboviţa, n.r.), o extindere a proiectului de 20.000 de metri pătraţi pe care îl avem deja acolo. De asemenea, FM Logistic se pregăteşte să facă investiţii şi mai mari în România, care ar totaliza 20.000 de metri pătraţi în următorii 5 ani", a declarat la conferinţa Transport&Logistics 2015, organizată de Ziarul Financiar, Cătălin Olteanu, directorul general al companiei FM Logistic.
El a declarat pentru MEDIAFAX că într-un scenariu optimist cei 10.000 de metri pătraţi de la Petreşti vor fi livraţi în septembrie-octombrie anul acesta, sau în scenariul pesimist la începutul anului viitor, în funcţie de solicitările clienţilor companiei, firme de retail şi de bunuri de larg consum.
De asemenea, FM Logistic are în vedere extinderea parcului pe care îl deţine la Timişoara şi cumpărarea de teren pentru un proiect în apropierea Bucureştiului, însă nu a dat mai multe detalii.
"Este loc de dezvoltare, dar trebuie să te aliniezi pieţei, la cerinţele clienţilor clienţilor tăi. Dacă aliniezi serviciile tale logistice vei creşte, dacă nu cresc alţii pe spatele tău. Cred că va exista cerere din partea capitalului autohton. Mă aştept să crească cererea de externalizare de servicii de logistică din zona afacerilor locale, care accesează fonduri de investiţii. Fondurile de investiţii sunt pragmatice, vor să câştige din investiţiile pe care le fac, externalizează foarte multe din serviciile companiilor preluate, le transformă în afaceri corporatiste", a explicat Olteanu.
Compania deţine în prezent depozite logistice în zona Bucureştiului, în Chiajna şi Petreşti, în Dudeştii Noi, în apropiere de Timişoara şi în Cluj şi Bacău, unde sunt huburi regionale de distribuţie.
La rândul său, Emil Ion, managing director al companiei de logistică, transporturi şi comisionare vamală Wim Bosman România a arătat că pentru acest an investiţiile pe piaţa locală se vor ridica la 1-1,2 milioane de euro.
"Compania a investit în ultimii 14 ani în România circa 10 milioane de euro. Vrem să construim în acest an încă 5.000 de metri pătraţi în parcul logistic din Ploieşti. Avem de asemenea teren în parc pentru dezvoltarea a 40.000-50.000 de metri pătraţi de spaţii logistice. Investiţiile pentru acest an se ridică la 1-1,2 milioane de euro pentru dezvoltarea şi adaptarea serviciilor existente, în suplimentarea capacităţii de depozitare, precum şi în creşterea flotei", a explicat reprezentantul companiei, parte a grupului neozeelandez Mainfreight.
El spune că lipsa infrastructurii de transport rutier din România n-ar trebui să fie un impediment pentru dezvoltarea afacerii şi că orice barieră trebuie să fie transformată în oportunitate.
"Dezvoltarea afacerilor trebuie să se facă independent de orice proiect a cărei realizare nu o putem controla", a adăugat Emil Ion.
Şi Adriana Pălăşan, membru fondator al ARILOG, asociaţia companiilor de logistică, consideră că piaţa de logistică se va dezvolta, în special din punct de vedere al dezvoltării de noi proiecte, însă există o problemă din punct de vedere al forţei de muncă.
"Vor veni şi alte companii pe piaţă, există trei jucători importanţi care vor spaţii de peste 30.000 de metri pătraţi. Proiectele se află în fază de studiu, de analiză. Se vor construi mai multe spaţii, însă rămâne problema resurselor umane pentru că nu avem şcoală specializată să înveţe profesioniştii", a spus Pălăşan.
Potrivit datelor disponibile, piaţa de logistică rulează anual peste 3,5 miliarde de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro