Cu ce probleme se confruntă şoferii după anunţul falimentului City Insurance

Autor: Mircea Nica Postat la 02 februarie 2022 135 afişări

După anunţul falimentului City Insurance pe 17 septembrie 2021, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a preluat frâiele în ceea ce priveşte plata despăgubirilor şi analiza dosarelor de daună.

Cu ce probleme se confruntă şoferii după anunţul falimentului City Insurance

♦ În timp ce FGA ar trebui să facă aproximativ 200 de plăţi pe zi, după cum au spus reprezentanţii ASF în luna decembrie 2021, păgubiţii City Insurance se confruntă în continuare cu aceeaşi problemă, respectiv întârzieri ale plăţilor ♦ Ce spun şoferii păgubiţi?

După anunţul falimentului City Insurance pe 17 septembrie 2021, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a preluat frâiele în ceea ce priveşte plata despăgubirilor şi analiza dosarelor de daună. Cu toate acestea, şoferii păgubiţi sunt în continuare nemulţumiţi, unii având dosare deschise de dinainte de falimentul City Insurance şi nu au primit până acum nicio sumă despăgubită.

Pe lângă problemele pe care FGA pare să le aibă în gestio­na­rea plăţilor sau mai de­grabă a prioritizării cere­ri­lor şi dosarelor, service-urile dau dovadă în conti­nua­re de lipsă de în­credere în ceea ce pri­veşte plata despăgu­birilor în baza poliţelor City Insurance. Astfel, unele service-uri nu acceptă să facă reparaţii decât dacă plăteşte clientul, ulterior urmând să recupereze banii de la FGA.

„Am auzit că unele service-uri solicită pla­ta reparaţiilor de la client, după care clientul se adresează la FGA pentru a-şi recupera banii. Cred că s-au speriat service-urile pentru că nu se plătesc dosarele. Am un dosar de daună de două-trei luni care nu a fost încă plătit. În cazul nostru se procedează ca la o poliţă RCA nor­mală şi ne asumăm acest risc, iar plata se face de la FGA“, a explicat Eugen Lungu, direc­torul service-ului AutoK9, pentru ZF.

În ceea ce priveşte recuperarea banilor de către păgubiţi, după ce îşi repară maşinile pe banii lor, aceştia susţin că au dosare din lunile iunie - august şi nu au primit nicio sumă de bani de la FGA, con­form unor postări pe re­ţea­ua de socializare Facebook dedicată pro­ble­melor privind dosa­re­le de daună City Insurance.

Una dintre per­soa­nele ne­mulţumite susţi­ne că a avut un accident în luna iunie 2021, iar ulterior dosarul de despăgubire i-a fost aprobat de către City Insurance. După fali­mentul City Insu­rance, această persoană a făcut cerere de pla­tă la FGA în lu­na noiembrie, iar până acum nu a primit nici mă­car un număr de înregistrare. Ace­eaşi problemă a fost întâmpinată şi de alte trei persoane care au confirmat că se află într-o situaţie similară.

Până pe data de 19 ia­nuarie 2022, FGA a făcut plăţi de 41,9 mil lei în contul a 6.052 dosare de daună, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) pentru ZF spre finalul lunii ianuarie 2022. Plata despăgubirilor pentru păgubiţii City Insurance a început pe data de 29 noiembrie 2021. FGA a plătit până la data de 17 decembrie 2021 suma de 10,3 mil. lei în contul a 2.152 cereri de plată. De pe data de 9 decembrie, până pe 17 decembrie, FGA a mai plătit despăgubiri în valoare de 5,56 mil. lei pentru 702 cereri de plată.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
city insurance,
faliment,
soferi,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.