Cu ce probleme se confruntă şoferii după anunţul falimentului City Insurance
După anunţul falimentului City Insurance pe 17 septembrie 2021, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a preluat frâiele în ceea ce priveşte plata despăgubirilor şi analiza dosarelor de daună.
♦ În timp ce FGA ar trebui să facă aproximativ 200 de plăţi pe zi, după cum au spus reprezentanţii ASF în luna decembrie 2021, păgubiţii City Insurance se confruntă în continuare cu aceeaşi problemă, respectiv întârzieri ale plăţilor ♦ Ce spun şoferii păgubiţi?
După anunţul falimentului City Insurance pe 17 septembrie 2021, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a preluat frâiele în ceea ce priveşte plata despăgubirilor şi analiza dosarelor de daună. Cu toate acestea, şoferii păgubiţi sunt în continuare nemulţumiţi, unii având dosare deschise de dinainte de falimentul City Insurance şi nu au primit până acum nicio sumă despăgubită.
Pe lângă problemele pe care FGA pare să le aibă în gestionarea plăţilor sau mai degrabă a prioritizării cererilor şi dosarelor, service-urile dau dovadă în continuare de lipsă de încredere în ceea ce priveşte plata despăgubirilor în baza poliţelor City Insurance. Astfel, unele service-uri nu acceptă să facă reparaţii decât dacă plăteşte clientul, ulterior urmând să recupereze banii de la FGA.
„Am auzit că unele service-uri solicită plata reparaţiilor de la client, după care clientul se adresează la FGA pentru a-şi recupera banii. Cred că s-au speriat service-urile pentru că nu se plătesc dosarele. Am un dosar de daună de două-trei luni care nu a fost încă plătit. În cazul nostru se procedează ca la o poliţă RCA normală şi ne asumăm acest risc, iar plata se face de la FGA“, a explicat Eugen Lungu, directorul service-ului AutoK9, pentru ZF.
În ceea ce priveşte recuperarea banilor de către păgubiţi, după ce îşi repară maşinile pe banii lor, aceştia susţin că au dosare din lunile iunie - august şi nu au primit nicio sumă de bani de la FGA, conform unor postări pe reţeaua de socializare Facebook dedicată problemelor privind dosarele de daună City Insurance.
Una dintre persoanele nemulţumite susţine că a avut un accident în luna iunie 2021, iar ulterior dosarul de despăgubire i-a fost aprobat de către City Insurance. După falimentul City Insurance, această persoană a făcut cerere de plată la FGA în luna noiembrie, iar până acum nu a primit nici măcar un număr de înregistrare. Aceeaşi problemă a fost întâmpinată şi de alte trei persoane care au confirmat că se află într-o situaţie similară.
Până pe data de 19 ianuarie 2022, FGA a făcut plăţi de 41,9 mil lei în contul a 6.052 dosare de daună, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) pentru ZF spre finalul lunii ianuarie 2022. Plata despăgubirilor pentru păgubiţii City Insurance a început pe data de 29 noiembrie 2021. FGA a plătit până la data de 17 decembrie 2021 suma de 10,3 mil. lei în contul a 2.152 cereri de plată. De pe data de 9 decembrie, până pe 17 decembrie, FGA a mai plătit despăgubiri în valoare de 5,56 mil. lei pentru 702 cereri de plată.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro