Cum a reuşit o companie antreprenorială românească, după un an de pierderi pe fondul pandemiei, să facă primul pas spre extinderea la nivel naţional prin francize

Autor: Andra Stroe Postat la 03 februarie 2022 85 afişări

Cum a reuşit o companie antreprenorială românească, după un an de pierderi pe fondul pandemiei, să facă primul pas spre extinderea la nivel naţional prin francize

Cu o activitate de 10 ani, compania românească Blue Lagoon Clean, care oferă servicii profesionale de curăţătorie 100% ecologică a hainelor, anunţă ca parte a obiectivelor acestui an dezvoltarea businessului la nivel naţional prin francize. Ce i-a determinat pe fondatori să facă acest pas?

Creştere în “V”

În cei aproape zece ani de la lansare, Blue Lagoon Clean a înregistrat creşteri ale cifrei de afaceri cuprinse între 30-40% anual, faţă de media industriei, care a înregistrat creşteri de 7-10%. „Excepţie face anul 2020, care ne-a adus o scădere a rulajului de 31% faţă de 2019 şi pierderi de 1 milion de lei. Începând cu 2021 am intrat însă în “noua normalitate”, reuşind să creştem cifrele companiei până la un nivel similar cu cel din anul prepandemic 2019. Îmbucurătoare este creşterea în “V” care ne arată că totuşi lucrurile par să revină pe un făgaş normal”, spune Vlad Elias, antreprenor şi cofondator Blue Lagoon Clean.

Anul 2021, deşi a adus o creştere a cifrei de afaceri, a fost totuşi marcat de două evenimente majore care au temperat creşterea. „Unul în luna martie, pe care nu l-am putut anticipa şi nici explica decât printr-un fenomen definit de psihologi ca Efectul Aniversar. Practic, după primele două luni (ianuarie şi februarie) ale lui 2021, care au fost şi cele mai bune luni din istoria companiei, în luna martie vânzările 2021 s-au prăbuşit. Iniţial am crezut că nu facem ceva bine, dar după analiza factorilor cheie ce ţin de: calitate, încadrare în timp, servicii client şi marketing, ne-am dat seama că motivul scăderii vânzărilor este unul extern, definit la nivelul consumatorului ca reamintirea lockdown-ului din martie 2020 şi implicit revenirea la sentimentele de temere şi nesiguranţă de atunci, care au avut ca prim efect reducerea tuturor cheltuielilor, aspect care evident a avut efect şi asupra companiei noastre”, povesteşte Cristina Tarasevici, cofondator  Blue Lagoon Clean.

Al doilea eveniment a fost marcat în luna octombrie, când, potrivit lui Vlad Elias, „sub ameninţarea unor noi restricţii, dar şi a unor bâlbe din partea celor responsabili, în special cu privire la restricţiile de liberă circulaţie a celor nevaccinaţi”, s-a înregistrat o nouă scădere a activităţii companiei, în condiţiile în care jumătate din activitatea businessului este generată de punctele de lucru situate în mall-uri şi galerii comerciale. „Trendul crescător a fost reluat în luna noiembrie şi s-a menţinut până la finalul anului. Din analizele noastre, dacă evenimentele din martie şi octombrie nu s-ar fi petrecut, compania noastră ar fi avut cel mai bun an de la înfiinţare până în prezent”, subliniază antreprenorul.

În perioada 2020-2021, compania a înregistrat o creştere de 30% a numărului de clienţi activi, segmentul serviciului de colectare şi livrare gratuită înregistrând un avans consistent. În 2021, Blue Lagoon Clean a înregistrat 40.000 de comenzi, cu 105% mai mult faţă de 2020. Din punct de vedere al numărului de articole procesate, în 2021, prin curăţătoria 100% ecologică Blue Lagoon Clean au trecut 340.000 de articole, în creştere cu 71% faţă de 2020.

Potrivit fondatorilor, creşterea înregistrată în 2021 se datorează mai multor factori: investiţii, dezvoltare de nişe de lucru, politica de preţ, calitate şi campanii de marketing cu dublu rol, atragere de clienţi noi şi fidelizarea celor vechi. La capitolul investiii, anul trecut Blue Lagoon Clean a dezvoltat divizia care se ocupă de curăţarea încălţămintei şi a articolelor din piele şi blană, prin achiziţia unui echipament dedicat, care să asigure clienţilor standardul calitativ dorit. Investiţia s-a ridicat la 20.000 de euro şi a generat noi locuri de muncă.

Valoarea medie a unei comenzi în 2021 a fost de 95 de lei şi a conţinut şapte articole. Cu toate că aceste valori sunt sensibil mai mici faţă de 2020, vânzările au crescut printr-un număr mai mare de clienţi, spun reprezentanţii businessului.

Din punct de vedere al cererii, 60% dintre comenzi au venit pentru servicii de curăţătorie haine, 20% servicii de curăţătorie covoare, 10% servicii de curăţătorie articole de casă, 5% servicii de curăţătorie încălţăminte şi 5% curăţătorie articole din piele şi blana. În urma investiiilor făcute, Cristina Tarasevici şi Vlad Elias estimează că în 2022, utimele două categorii, cumulat, vor ajunge la 15-20% din total.

Pentru 2022, obiectivele principale ale companiei ţin de dezvoltarea echipei de management, consolidarea echipei de procesare, finalizarea ultimelor module din aplicaţia de ERP, menţinerea şi îmbunătăţirea standardelor de calitate, precum şi dezvoltarea businessului la nivel naţional prin francize. Din punct de vedere al vânzărilor, compania ţinteşte depăşirea plafonului de 1 milion de euro cifră de afaceri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
pierderi,
pandemie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.