Cum a reuşit o tânără din România să transforme un accident fericit într-o afacere profitabilă. Nu i-a trecut niciodată prin cap că va ajunge să producă aşa ceva

Postat la 20 martie 2023 191 afişări

Povestea lumânărilor parfumate artizanale Odyssée, realizate din ceară pe bază de plante, este, după cum spune Denisa Ghizolu, una „scurtă şi distractivă”. Totul a început din dorinţa de a reutiliza în mod inteligent un mic lot de ceară lăsată în urmă de lumânări care s-au topit, pentru a nu fi aruncate la gunoi şi pentru a evita poluarea mediului. Un scop nobil transformat în business.

Am fost mereu în căutarea lumânărilor perfecte, şi totuşi, de fiecare dată când le aprindeam pe cele din comerţ, realizam că parfumul lor se epuiza mult prea rapid. Din acest motiv, mi-am propus să caut alternative pentru a obţine mult dorita atmosferă proaspătă, intens parfumată, de durată în casa mea. Brusc s-a produs revelaţia: «De ce nu aş face chiar eu lumânarea perfectă?»”, îşi aminteşte Denisa. A început să studieze procesul de fabricaţie şi acesta a pasionat-o din primul moment, astfel că turnarea de lumânări a devenit un adevărat hobby.

În primii ani, a produs exclusiv pentru uzul propriu şi pentru apropiaţi, care o încurajau să meargă mai departe şi să vândă lumânările făcute de ea. Se gândea însă că, dacă ar face asta, pasiunea nu ar mai fi la fel de mare. „După un timp, am realizat însă că un brand cu o identitate închegată, dar şi o bună organizare a producţiei ar reprezenta mai mult respect şi mai multă dăruire din partea mea şi ar fi o carte de vizită pe care o port cu mai mare mândrie pe drumul acesta. În final am decis să pornesc în această aventură şi să înfiinţez o societate comercială. Astfel a început călătoria mea şi a luat naştere ideea de Odyssée.”

După aproximativ doi ani dedicaţi documentării, studiului, experimentelor şi testelor, a lansat pe piaţă lumânările parfumate Odyssée. Meseria de bază a Denisei Ghizolu este de inginer constructor, mai exact proiectant de poduri. Are însă şi o incontestabilă înclinaţie artistică, ceea ce, spune ea, mereu a impulsionat-o să gestioneze în paralel activităţi aflate la polul opus faţă de domeniul profesional în care a debutat. „Nu mi-am propus niciodată să devin producător de lumânări. Cred că acesta este numitorul comun al multor afaceri născute din pasiune: sunt accidente fericite. În timp, lucrul cu ceară a devenit mai mult decât o activitate relaxantă: s-a transformat în acel ceva la care mă pricep foarte bine.”

În Odyssée, Denisa Ghizolu a investit până acum 15.000 de euro, iar în 2023 îşi doreşte să extindă businessul, să promoveze importanţa alegerii produselor sustenabile şi, de asemenea, să mizeze mai mult pe beneficiile pe care le aduc lumânările din ceară naturală. Dintre clienţii ei fac parte persoanele care apreciază designul şi care doresc să susţină producătorii locali. „Îmi asigur clienţii de faptul că produsele noastre sunt vegane, nu au fost testate pe animale şi sunt alcătuite din ingrediente naturale în proporţie de minimum 95%. Fără arderi toxice, fără reziduuri poluante, totul în spiritul sustenabilităţii. De asemenea, încurajăm reutilizarea recipientului lumânării după ce a fost consumată toată cantitatea de ceară din interior.”

Toate lumânările Odyssée sunt turnate manual într-un atelier din Bucureşti, iar producţia se face în loturi mici. Produsele se găsesc în câteva locuri din Capitală, precum magazinul AlbAlb, care promovează designul şi arta, la Muzeul de Artă Recentă, la magazinul ALTRNTV Shop de pe bulevardul Regina Elisabeta, precum şi în mediul online, unde a şi debutat de altfel. „De-a lungul timpului, am organizat evenimente de tip pop-up shop, magazine efemere în diferite spaţii fizice din Bucureşti. Periodic participăm la târguri de profil, care găzduiesc şi promovează creatori, artişti şi artizani români.” Cel mai nou punct de vânzare este magazinul The Fragrant Garden din Bucureşti, deschis în noiembrie 2022 împreună cu PlantUp, un business specializat în plante decorative. PlantUp x Odyssée este un spaţiu conceput ca o junglă urbană parfumată, într-o casă interbelică din inima oraşului, unde farmecul vremurilor de altă dată se îmbină cu tuşele moderne. Preţul pentru o lumânare parfumată cu eticheta Odyssée poate porni de la 50 de lei şi ajunge la 200 de lei, în funcţie de cantitatea de ceară conţinută de lumânare sau de raritatea ingredientelor folosite.   

„Nu mi-am propus niciodată să devin producător de lumânări. Cred că acesta este numitorul comun al multor afaceri născute din pasiune: sunt accidente fericite.” DENISA GHIZOLU, fondatoare Odyssée



Zece idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

The Beautiful Club, saloane de înfrumuseţare (Bucureşti)

Fondatoare: Elena Bratie cu doi prieteni

Prezenţă: Bucureşti


Ivy Garden, florărie (Bucureşti)

Fondatoare: Oana Toma

Investiţie iniţială: 12.000 de euro

Prezenţă: Piaţa Victoriei din Capitală


FreshOnline, sucuri naturale (Bucureşti)

Fondator: Niculae Mavrichi

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 88.000 de lei (17.600 de euro)

Prezenţă: online, un hotel de pe litoral


Craftoonik, Atelier de mobilă (Bucureşti)

Fondatori: Răzvan Ştefănescu şi Dragoş Antonescu

Investiţii: 150.000 de euro

Prezenţă: naţională, online


Dumpi Boutique, seturi asortate de îmbrăcăminte pentru părinţi şi copii (Bucureşti)

Fondatoare: Mihaela Dorobanţu

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 40.000 de euro

Prezenţă: online (Facebook, Instagram, Breslo, Etsy)


Marai, accesorii din lut polimeric (Bucureşti)

Fondatoare: Izabela Gîrbea

Investiţii: 16.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 30.000-35.000 de euro

Prezenţă: online


Equivalenza, brand de cosmetice (franciză)

Fondator: Daniel Glodeanu

Investiţie iniţială: 70.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2023: 2 mil. lei (400.000 de euro)

Prezenţă: Promenada Mall


Stupinele Cristian, producţie de miere (Bucureşti)

Fondator: Cristian Aldea

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 10.000 de euro

Prezenţă: online, în aeroportul Otopeni


Luţ Illustration, Ilustraţii (Bucureşti)

Fondatoare: Luiza Barbu

Prezenţă: online


NoPeanuts - Agenţie de publicitate (Cluj-Napoca)

Fondator: Andrei Vanca

Investiţie iniţială: 3.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 150.000 de euro

Prezenţă: online



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
refuz,
fericire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.