Curieratul în 2022. Piaţa de curierat mizează tot mai mult pe lockere, dar şi pe extinderea pe noi pieţe
Piaţa de curierat şi-a continuat drumul ascendent şi anul acesta, chiar dacă avansul veniturilor din 2022 nu a fost la fel de accelerat ca în ultimii ani. Anul 2022 a venit cu o extindere a reţelei de lockere, odată cu noile investiţii ale companiilor în această zonă, dar şi cu depăşirea graniţelor. Totodată, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de curierat şi-a anunţat insolvenţa.
Lockerele FANbox
FAN Courier, liderul pieţei de curierat, şi-a lansat anul acesta propria reţea de lockere. Până în vara anului 2023, compania şi-a propus să aibă 400 de lockere instalate, investiţie care se ridică la 10 milioane euro. Primele lockere FANbox au fost instalate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, Constanţa, Mangalia, Eforie Nord, Năvodari, Cluj-Napoca, Braşov, Arad şi Timişoara.
Extinderea în Bulgaria
Sameday, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de curierat, şi-a extins activitatea în Bulgaria, unde are în plan investiţii de 20 milioane euro în următorii trei ani. Extinderea în Bulgaria vine la doi ani după ce Sameday a ieşit pentru prima dată în afara ţării în Ungaria. în Bulgaria, compania de curierat vrea să instaleze 250 de lockere.
Insolvenţa Nemo Express
Compania de curierat Nemo Express a intrat în insolvenţă, după ce 45 de creditori din cei 2.500 identificaţi şi chiar şi debitorul au cerut intrarea în starea de insolvenţă. Datoriile companiei se ridică la 55 mil. lei.
DHL şi-a lansat propria reţea de lockere
DHL şi-a lansat propria reţea de lockere, având în prezent peste 100 de lockere în toată ţară. Lansarea reţelei de lockere a fost făcută în parteneriat cu Poşta Panduri. O astfel de mişcare era necesară în contextul în care piaţa se concentrează tot mai mult pe acest tip de livrare, iar clienţii aleg din ce în ce mai des să opteze pentru livrarea la lockere.
Schimbări de conducere
Compania de curierat Cargus a schimbat într-un singur an trei directori generali. Anul 2022 a început cu Jarosław Śliwa, care se afla la conducerea Cargus. în luna mai, compania de curierat l-a numit pe Olivier Van Houtte în funcţia de CEO, acesta având experienţă de 20 ani în poziţii de conducere în companii internaţionale din Europa şi SUA, precum GE, DuPont sau Johnson & Johnson. Olivier Van Houtte a preluat rolul de CEO de la Jarosław Śliwa, care a condus Cargus timp de 3 ani şi jumătate. Actualul CEO al companiei este Yannick Mooijman, care a fost firector general al companiei UPS, conducând activităţile de business din patru ţări din regiune, anume Ungaria, Grecia, România şi Slovenia.
Black Friday mai bun
În pofida situaţiei economice, oamenii au continuat să cumpere, iar ediţia din acest al a Black Friday a adus creştere chiar şi de 20% a curierilor faţă de ediţiile anterioare. Dezvoltarea comerţului online contribuie la creşterea pieţei de curierat, astfel că Black Friday, cea mai mare campanie de promoţii din an, este şi una dintre cele mai importante perioade din an pentru curieri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro