LIVE: ZF Real Estate by Storia - Ce trebuie să ştii ca să devii agent imobiliar?

De ce au închis autorităţile cea mai frumoasă pârtie din România

Autor: Ioana Matei Postat la 29 august 2013 32501 afişări

La începutul anului am vizitat cea mai noua staţiune montană de la noi, aflată la 30 de km de Petroşani şi circa 100 km de Râmnicu-Vâlcea: Vidra Transalpina. Domeniul schiabil, inaugurat în decembrie 2012, conţinea pârtii de peste 9 km pornind de la o altitudine de 2000 de metri, telegondole, teleschi şi telescaun, iar întregul proiect, demarat în 2010, s-ar fi vrut a fi al viitoarei staţiuni numărul unu în turismul montan românesc. De ce folosesc timpul trecut în relatare?

De ce au închis autorităţile cea mai frumoasă pârtie din România

Se pare că nici eu, nici alţi turişti nu vor mai avea ocazia să experimenteze pârtiile de la Transalpina şi în 2013, din cauza deciziei Ministerului Turismului de sistare a investiţiilor în proiect.Un mesaj pe care l-am primit pe reţeaua de socializare Facebook, adresat şi celorlalţi turişti care au avut ocazia să ajungă la pârtia Vidra Transalpina, ne-a anunţat că  nu ne vom mai bucura de  “cea mai nouă pârtie din România”.

“Din păcate, în această iarnă nu o sa mai puteţi face acest lucru din cauza dezinteresului manifestat de Ministerul Turismului şi Guvernul României pentru turismul montan din Romania, investiţiile în Domeniul Schiabil Transalpina sunt blocate si partia nu va putea fi redeschisa in iarna”. Mesajul a fost trimis de administratorii paginilor de Facebook ale staţiunii şi domeniului schiabil, în încercarea de a organiza un protest virtual împotriva deciziei, dar şi unul organizat pe pârtia domeniului schiabil Transaplina sâmbătă, 31 august.

Lacul de acumulare, instalaţiile electrice de la 2.000 de metri altitudine şi pârtiile cu diferite grade de dificultate ar fi putut ransforma domeniul schiabil din Vidra într-unul dintre cele mai importante din Europa de Est, aspect condiţionat de investiţiile necesare. „Investiţia statului în Transalpina Ski Resort ar putea să genereze o mulţime de afaceri pe orizontală. În lipsa lor, strălucirea soarelui de la cota 2000 ar putea să pălească”, scriam atunci. Se pare că a fost nevoie de doar şase luni pentru ca temerile mele  în legătură cu sistarea investiţiilor să se adeverească.

Proiectul de la Vidra a beneficiat (de la demararea din 2010 până la inaugurarea din această iarnă) de  investiţii ale Ministerului Turismului de peste 20 de milioane de euro, potrivit informaţiilor oficiale. Toate acestea ar fi trebuit să se continue cu finalizarea construcţiei unei parcări exterioare, a unui garaj multietajat, o instalaţie de nocturnă, dar şi cu racordul la şosea. Întoarcerea de la pârtie se făcea în beznă, pe lângă coloanele de maşini parcate pe şoseaua îngustă care leagă Brezoiul de Petroşani, iar cea mai apropiată vilă se afla la zece kilometri, aproape de ruinele hotelului din Vidra: camere friguroase, sobă de teracotă cu rol pur decorativ, robinete care scârţâie, mochetă din anii '80 şi vase din restaurant inscripţionate "Hotel Parâng Olăneşti, restaurant Dietetic" fac parte din coloratura staţiunii. Loc de investiţii ar mai fi fost, valoarea totală a acestora ar fi trebuit să ajungă la 30 de milioane de euro, potrivit unor surse din Quasar, dezvoltatorul proiectului.

Circa 2.000 de turişti au ajuns în medie zilnic la Vidra după inaugurarea domeniului schiabil, gradul de ocupare a zonei Voineasa-Vidra-Obârşia Lotrului fiind aproape total în iarna 2012, în creştere cu 70% faţă de anul anterior, după cum declara Horia Brănescu, administratorul paginii de Facebook a staţiunii Voineasa. "Ne dorim să dezvoltăm în continuare, proiectul conţine peste 80 de kilometri de pârtie, iar zona are un potenţial imens", a concluzionat atunci şi Marius Fodor, directorul tehnic al proiectului.

Ei bine, optimismul celor care au susţinut proiectul s-a transformat în proteste la adresa deciziei Ministerului, odată cu anunţarea sistării proiectului. Dacă investiţiile nu vor veni, turiştii români vor continua să contribuie la cei un miliard de euro care pleacă dinspre România către staţiunile din Germania, Italia, Elveţia, Austria şi Bulgaria, potrivit datelor oficiale.

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism au fost contactaţi de Business Magazin în legătură cu decizia de sistare a investiţiilor în proiectul Transalpina Ski Resort şi urmează să ofere un răspuns în cursul săptămânii viitoare(2- 8 septembrie). 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
proiect,
transalpina,
turism,
partii,
altitudine
/actualitate/de-ce-au-inchis-autoritatile-cea-mai-frumoasa-partie-din-romania-11280374
11280374
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.