Educaţia trebuie să închidă câteva decalaje majore. Mesajul Ligiei Deca de Ziua Mondială a Educaţiei
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, transmite un mesaj cu ocazia Zilei Mondiale a Educaţiei. Educaţia din România trebuie să închidă câteva decalaje majore, pentru a permite o apropiere de media europeană, spune ministrul în mesaj.
„Ziua Mondială a Educaţiei este un prilej de bucurie şi de recunoştinţă faţă de toţi cei care au dăruit şi s-au dăruit necondiţionat pentru formarea noastră. Este o zi simbolică pentru recunoaşterea rolului pe care dascălii îl au în societate. Nu întâmplător, în limba engleză, denumirea acestei sărbători aduce în prim-plan profesorii: «World Teachers’ Day». Puterea simbolică a zilei de astăzi este în deplină consonanţă cu acţiunile pe plan internaţional la care România a avut ocazia să ia parte în ultima perioadă. Eforturile din ultimele şase luni, în care România a coprezidat Action Track 3 în cadrul Summitului pentru Transformarea Educaţiei pe tema «Teachers, teaching and the teaching profession», au dat roade, mărturie stând faptul că Secretarul General Adjunct al ONU, Amina Mohammed, a anunţat constituirea Comisiei Internaţionale pentru Cariera Didactică”, arată noul ministru.
Deca adaugă: „Profesorilor care ne-au ajutat să devenim noi, cei de azi, le datorăm preţuire şi respect, încredere şi sprijin. Totodată, de Ziua Educaţiei, nu-i putem uita pe cei dintâi educatori ai copiilor - părinţii şi pe toţi cei care compensează, prin eforturile lor, ceea ce sistemul nu reuşeşte să facă aşa cum ne-am dori. Mă gândesc la copiii din mediile dezavantajate, la cei în prag de abandon şcolar sau la stereotipurile şi prejudecăţile care se interpun, de multe ori, între unii tineri şi visurile lor. Îmi este clar că educaţia din România trebuie să închidă câteva decalaje majore, pentru a permite o apropiere de media europeană. Unul din cele mai importante este cauzat de numărul mare de copii şi tineri care părăsesc şcoala înainte de finalizarea educaţiei obligatorii. Problema abandonului loveşte disproporţionat elevii din medii defavorizate, din mediul rural, din comunităţile sărace sau periferice. Copiii de origine romă sunt afectaţi în mod deosebit, fiind adesea la intersecţia mai multor dezavantaje”.
Noul ministru vrea ca trecerea de la principiul egalităţii la cel al echităţii să fie garantată tuturor, indiferent de mediul de reşedinţă, de mediul socio-economic, de nevoile educaţionale speciale sau de orice alt criteriu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro