eMAG: Primul logo care se schimba in functie de momentul zilei

Postat la 22 noiembrie 2010 873 afişări

Ca parte a unui proces de rebranding demarat la inceputul lunii septembrie, eMAG a devenit prima companie din Romania care a adoptat conceptul de logo dinamic, care se schimba in functie de anumiti parametri, retailerul online avand practic la indemana un numar nelimitat de variante de logo. “Imaginea de brand se va schimba pe site deocamdata doar in functie de momentul zilei, al saptamanii sau de anumite evenimente, factorul diferit fiind un obiect mereu rosu”, explica Radu Apostolescu, directorul de marketing al companiei, decizia de avea o imagine de brand dinamica, la fel cum se intampla si in cazul Google, care isi modifica logo-ul in functie de diverse evenimente.

Apostolescu nu a dat insa detalii despre investitia necesara procesului de rebranding derulat de Brandient, mentionand doar ca nu a fost una foarte mare. Conceptul de logo dinamic a mai fost propus anterior de catre Brandient mai multor companii romanesti, insa niciuna nu a acceptat pana acum propunerea, preferand o imagine de brand fixa, probabil de teama de a nu crea confuzii in mintea consumatorilor.

Cele sase showroom-uri carora li se va adauga la finalul acestei saptamani inca unul la Craiova vor trece si ele printr-un proces de transformare, urmand sa fie adaptare noii imagini de brand. "Doar logo-ul corporate, care a fost si el modificat fata de versiunea anterioara, va ramane fix", precizeaza Apostolescu despre imaginea eMAG care va fi folosita inclusiv in relatia cu clientii din randul companiilor, responsabili de aproximativ 20% din vanzarile magazinului online, procent care va urca in 2011 pana la 25-30 de procente.

Pentru anul viitor, bugetul de marketing al eMAG se ridica la aproximativ doua milioane de euro, suma care va fi directionata la fel ca si in 2010 catre promovarea brandului companiei. Magazinul online este accesat de 1,25 de milioane de utilizatori unici pe luna, dintre care aproximativ 5% ajung sa si cumpere, bonul mediu avand o valoare de aproape 700 de lei.

Metoda de plata cea mai folosita este cea ramburs sau cash direct in showroom, platile cu card bancar pe internet cumuland cinci procente din cifra de afaceri a companiei. In randul platilor cu cash se incadreaza si cumparaturile in rate fara dobanda, cu carduri precum CardAvantaj, care inseamna in jur de opt procente din incasarile companiei. eMAG vinde in prezent in jur de 300 de laptopuri zilnic, cifra care va creste insa in luna decembrie, cand vanzarile vor depasi 10.000 de bucati. Laptopurile sunt de altfel produsele cu cele mai mari vanzari din cadrul magazinului online, in conditiile in care compania vinde aproximativ 100 de televizoare zilnic si doar 20 de frigidere, segmentul electrocasnicelor fiind recent atacat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Logo,
eMAG,
rebranding
/actualitate/emag-primul-logo-care-se-schimba-in-functie-de-momentul-zilei-7738783
7738783
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.