Eşti un antreprenor aflat la început de drum? Iată ce poţi face pentru a găsi clienţi şi pentru a îţi face loc pe piaţa pe care ai ales să activezi

Autor: Alexandra Matei Postat la 17 august 2024 22 afişări

Eşti un antreprenor aflat la început de drum? Iată ce poţi face pentru a găsi clienţi şi pentru a îţi face loc pe piaţa pe care ai ales să activezi

Momentul în care porneşti o afacere vine cu foarte multe întrebări, nelămuriri sau nelinişti, iar cei mai mulţi antreprenori aflaţi la început de drum sunt constant în căutare de răspunsuri şi sfaturi. Alexandru Stanciu este un tânăr antreprenor care a pornit, împreună cu un prieten, un business în zona de creare şi personalizare a site-urilor web.

Când a pus bazele acestei afaceri, primul său gând a fost legat de cum îşi va împărţi bugetul, care era limitat la acea vreme, însă cea mai importantă întrebare care a urmat a fost următoarea: „cum fac să găsesc clienţi într-o piaţă atât de mare în care foarte mulţi alţi jucători fac ce fac şi eu”.

În ediţia despre antreprenoriat a emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi?, un proiect susţinut de Banca Transilvania, care face parte din programul de educaţie Finanţe pe înţelesul tuturor al BT, întrebarea lui Alexandru şi-a găsit răspunsul. Acesta a venit din partea unei antreprenoare care a fost, la un moment dat, în punctul în care se află el acum.

„Atunci când îţi alegi o industrie, dacă este una foarte competitivă, înseamnă că există piaţă pentru asta şi e bine. Înseamnă că e mult capital, e multă activitate, sunt mulţi clienţi. Când îţi deschizi o afacere, e bine să te uiţi la cei mai mari şi să ai în cap targete foarte înalte. Studiază-i pe cei care sunt cei mai buni în domeniu, însă te poţi nişa sau poţi comunica într-un mod diferit faţă de ei. 100% există posibilitatea să faci mai bine ceva ce fac deja alţii. Chiar dacă este aceeaşi industrie şi aceeaşi activitate, ai şanse să o faci mai bine decât alţi jucători. E important să comunici, te poţi nişa atât în activitate, cât şi în comunicare şi poţi rezolva o problemă care există. Trebuie doar să o studiezi şi să vorbeşti cu clienţii existenţi ai celor mai mari competitori”, a răspuns Raluca Hăulică, fondatoarea brandului de încălţăminte Alura.

Tema centrală a primei ediţii din emisiunea Ce faci cu banii tăi? a fost antreprenoriatul. Raluca Hăulică, fondatoarea brandului de încălţăminte Alura şi Cristian Bărcan, fondator Regnet, o companie care susţine antreprenorii să îşi facă firme, au fost cei care au împărtăşit, în această primă ediţie, experienţele lor antreprenoriale, au vorbit despre provocările pe care le-au întâlnit în drumul lor şi au răspuns la întrebările culese din teren pe care şi le pun antreprenorii aflaţi la început de drum.

Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat anul trecut FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
antreprenori,
clienti,
drum,
incepere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.