Familia Aurei Ion: Omniasig a făcut plata doar după ce a fost anunţată că va fi acţionată în justiţie
Omniasig a cerut familiei Ion să renunţe la orice alte pretenţii cu privire la decesul Aurei şi a făcut plata despăgubirilor doar după ce a fost anunţată oficial că va fi acţionată în justiţie pentru nerespectarea obligaţiilor din regulamentele privind transportul aerian, spun reprezentaţii familiei.
"Susţinerile Omniasig cum că plata «s-a făcut imediat după ce toate documentele de succesiune necesare au fost depuse la dosar de către moştenitorii legali» sunt neadevărate. Dosarul era complet încă din luna ianuarie a acestui an, însă Omniasig a refuzat să facă plata întrucât familia nu a fost de acord cu ceea ce impunea Omniasig. În concret, Omniasig a cerut ca familia să renunţe la orice alte pretenţii cu privire la decesul Aurei faţă de Omniasig şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă", arată reprezentanţii juridici ai familiei Ion, într-un comunicat transmis agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit sursei citate, o altă condiţie ca Omniasig să facă plata a fost aceea ca familia Ion să înapoieze sumele primite în cazul în care s-ar constata ulterior că există "cauze şi împrejurări ale producerii accidentului care determină neîncadrarea evenimentului în acoperirea oferită prin contractul de asigurare".
"Omniasig a impus un termen de cinci zile pentru restituirea sumelor, termen care începea să curgă de la data la care Omniasig notifica familia în acest sens, deşi, în aceste situaţii, obligaţia de plată revine Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă. Există o amplă corespondenţă în acest sens" se mai arată în comunicat.
Astfel, Omniasig ar fi efectuat plata doar după ce familia a anunţat oficial că urmează să acţioneze în justiţie atât Societatea de Asigurare Omniasig, cât şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute de regulamentele în materia transportului aerian.
Familia Aurei Ion arătă că toate demersurile începute vor continua, iar ancheta penală îşi va urma cursul firesc, pentru stabilirea vinovăţiilor şi tragerea la răspundere a persoanelor vinovate.
De asemenea, familia Ion spune că sumele plătite de Omniasig vor fi direcţionate către Asociaţia "Aura Ion", asociaţie cu scop caritabil, precum şi pentru acoperirea costurilor derivate din dosarele penale ce se găsesc în instrumentare pe rolul parchetelor.
Reprezentanţii juridici ai familiei Ion mai arată că, în urma prăbuşirii aeronavei şi a decesului Aurei, Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă era obligată să plătească un ajutor imediat şi necondiţionat, ajutor pe care legea îl numeşte plată anticipată, în cuantum minim obligatoriu de 16.000 D.S.T. - drept special de tragere - (echivalent a 18.000 de euro), însă instituţia, încălcând legea, a refuzat să facă plata, susţinând că nu deţine fonduri pentru plăţi anticipate în caz de deces.
"Ministerul Transporturilor, prin ministrul său, este părtaş la încălcarea legii, întrucât, deşi familia a solicitat să se reglementeze situaţia şi să ne fie achitată de urgenţă plata anticipată, acesta a răspuns nonşalant că nu este responsabilitatea Ministerului. Toate aceste abuzuri ale instituţiilor trebuie aspru sancţionate, de aceea noi ne vom adresa tuturor forurilor competente, naţionale şi internaţionale, până când se restabileşte legalitatea. În continuare, aşa cum au procedat şi la momentul producerii accidentului, instituţiile Statului Român, instituţii în slujba cetăţeanului, adoptă aceeaşi atitudine de nepăsare, sfidare şi pasare a competenţelor", se mai arată în comunicatul transmis de reprezentanţii familiei Ion.
În opinia acestora, dacă Guvernul, prin ministerele implicate, ar fi respectat şi ar fi impus ca Regulamentele Europene să fie respectate şi aplicate întocmai, Aurelia Ion ar fi fost astăzi în viaţă.
Omniasig a plătit familiei studentei Aura Ion suma asigurată în caz de deces, de 287.500 euro, prevăzută în poliţa pentru avionul implicat în accidentul din Apuseni de la finele lunii ianuarie 2014, sumă care a fost achitată şi moştenitorilor pilotului Adrian Iovan, în mai anul trecut.
"Plata despăgubirii cuvenite conform sumelor asigurate prevăzute în poliţa de asigurare în vigoare la momentul accidentului s-a făcut imediat după ce toate documentele de succesiune necesare au fost depuse la dosar de către moştenitorii legali ai Aurei Ion", a arătat Omniasig Vienna Insurance Group, într-un comunicat de presă transmis luni.
Contractul de asigurare a fost valabil pentru perioada 13 mai 2013-12 mai 2014 şi acoperea toate cele 16 avioane şi elicoptere ale Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, care a plătit 160.020 lei pentru poliţă. Suma asigurată în caz deces şi invaliditate totală permanentă prevăzută în poliţa de asigurare se ridică la 287.500 euro pentru fiecare membru al echipajului şi pentru fiecare pasager, potrivit informaţiilor obţinute de MEDIAFAX anul trecut.
În comunicatul de luni, Omniasig nu face nicio referire la suma cu care au fost despăgubiţi succesorii studentei Aura Ion, invocând confidenţialitatea datelor.
Potrivit Codului Civil, moştenirea se cuvine soţului supravieţuitor şi rudelor defunctului, şi anume descendenţilor, ascendenţilor şi colateralilor acestuia, după caz. Descendenţii şi ascendenţii au dreptul la moştenire indiferent de gradul de rudenie cu defunctul, iar colateralii numai până la gradul al patrulea inclusiv.
Ascendenţii privilegiaţi sunt tatăl şi mama defunctului. Colateralii privilegiaţi sunt fraţii şi surorile defunctului, precum şi descendenţii acestora, până la al patrulea grad inclusiv cu defunctul.
Moştenitorii Aurei Ion sunt părinţii, un frate şi două surori.
Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic produs în 20 ianuarie 2014 în Munţii Apuseni, într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba. În accident au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sfânta Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.
Ancheta procurorilor în cazul accidentului aviatic a început în 11 februarie 2014. Atunci, procurorii Secţiei Parchetelor Militare au dispus, prin ordonanţă, începerea urmăririi penale pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă şi neglijenţă în serviciu. Câteva zile mai târziu, în 17 februarie 2014, a fost începută urmărirea penală şi pentru infracţiunile de neluare şi nerespectare a măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, precum şi pentru încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu.
În tot acest timp, de la debutul anchetei şi până în prezent, 209 persoane au fost audiate pe parcursul a 2.354 de ore de anchetă. Între acestea sunt trei părţi civile şi 206 martori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană