Franţa, noul lider al Europei
14 iulie, ziua Franţei. Ziua unui prieten vechi, a unui părinte al Europei moderne şi a forţei care vrea să asigure Uniunii Europene un viitor. Franţa a devenit de facto liderul Uniunii Europene după Brexit şi după plecarea de pe prima scenă politică a cancelarului german Angela Merkel.
Franţa are un rol principal şi în economia României. Este unul dintre principalii investitori.
14 iulie, ziua Franţei. Ziua unui prieten vechi, a unui părinte al Europei moderne şi a forţei care vrea să asigure Uniunii Europene un viitor. Franţa a devenit de facto liderul Uniunii Europene după Brexit şi după plecarea de pe prima scenă politică a cancelarului german Angela Merkel.
De asemenea, cu o economie mai protejată de forţele externe, Franţa a devenit în perioada de relansare postpandemică unul dintre principalele motoare de creştere al UE. Preşedintele francez Emmanuel Macron s-a trezit astfel că duce o responsabilitate enormă, a singurului lider politic european de anvergură internaţională. Războiul Rusiei contra Ucrainei îi îngreunează şi mai mult povara, Franţa rămânând după Brexit cea mai mare putere militară a Uniunii.
Macron are, de când a venit la conducerea ţării sale, o viziune despre o UE reformată, adaptată acum unor vremuri în care crizele se succed cu repeziciune, iar şocurile se acumulează. Franţa şi-a asumat un rol principal în noua ordine europeană post-Brexit şi post-Merkel şi post-pace.
Franţa are un rol principal şi în economia României. Este unul dintre principalii investitori. Grupul francez Renault a adus Dacia pe prima scenă auto internaţională. Orange (Dialog), adusă în România de France Telecom în 1997, este unul din pionierii telefoniei mobile şi a ajuns liderul pieţei româneşti de profil. Carrefour a construit primul hipermarket din Bucureşti, în 2001.
Companiile franceze sunt instalate într-un spectru divers al businessului românesc, de la imobiliare - Nhood, un pionier al viitorului -, la bănci, cu Société Générale, bricolaj, cu Leroy Merlin, şi sport, unde lider este Decathlon. Între Nhood, Decathlon şi alte afaceri franceze care au nevoie de spaţiu, există o legătură: primul transformă spaţiile ocupate de magazinele şi sediile acestor companii în locuri prietenoase cu viaţa. Se ocupă, cu alte cuvinte, de regenerarea imobiliară urbană. Franţa este importantă şi din altă perspectivă pentru economia românească: este printre puţinele ţări în care România exportă mai mult decât importă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro