„Am fugit de blocuri ca să construiesc un vis în mijlocul naturii.” Povestea unui complex turistic aflat la 10 minute de oraş, dar în mijlocul naturii, pe care fondatorul vrea să îl transforme într-un Disneyland românesc
La doar 10 minute de centrul Clujului, Darius Mârza a construit un resort care pare desprins dintr-o altă lume. Wonderland e un loc în care se întâlnesc echitaţia, natura, telescaunul, spa-ul şi camerele de 5 stele – dar şi o viziune de business cu rădăcini adânci în muncă şi perseverenţă. În curând, povestea completă în revista BUSINESS Magazin.
Când era elev în clasele primare, Darius Mârza făcea cărţi de vizită şi referate pe calculatorul vechi primit de la tatăl său. În clasa a IX-a, vindea calculatoare în rate. La 18 ani deschidea primul restaurant. Iar la 21, lua o decizie care avea să-i schimbe complet traiectoria: „Am fugit de la prima sală de evenimente, din cauza reclamaţiilor. Era între blocuri. Atunci am zis: trebuie să construiesc un loc fără vecini, în natură.”
Aşa a început povestea Wonderland, resortul de lângă Cluj-Napoca care astăzi atrage peste 260.000 de oameni pe an şi care integrează hoteluri de patru şi cinci stele, centru SPA, restaurant, echitaţie, telescaun, zonă de gaming şi activităţi în pădure. „Clujenii mă ştiu din evenimente.
Dar vreau să schimb asta – să-i conving că pot să-şi facă un city break la ei în oraş, să vină cu familia, cu copiii, doar pentru experienţă.”
Construcţia a început în 2012, dar investiţia totală a ajuns abia în 2023 la aproape 50 de milioane de euro, bani proveniţi în mare parte din profit reinvestit. „Inclusiv casa mea am vândut-o pentru proiect. Nu m-a ajutat nimeni din afară. Tot ce am făcut a fost din muncă şi din visul de a crea un loc diferit, viu.”
Despre antreprenoriat, Darius vorbeşte fără clişee: „Când am început, mi-au spus toţi că mă mănâncă industria. Că-i mafie, că n-am şanse. Dar am muncit non-stop şi am învăţat un lucru simplu: dacă eşti corect şi real în slujba clientului, succesul vine. Nu imediat, dar vine.”
Cât despre industria ospitalităţii din România? „Suntem pe un drum bun. Dar e greu când fiecare client frustrat poate să-ţi dea o stea dintr-o greşeală. Ar trebui să existe un 'permis de recenzie'. Să înţelegi ce e în spatele unui loc şi câtă muncă presupune fiecare detaliu.”
Povestea completă a antreprenorului care visează la un „Disneyland de România” şi care pariază pe ideea de „turism de proximitate”, în ediţia următoare BUSINESS Magazin.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro