Google are o pierdere de 2 miliarde de dolari de pe urma investiţiei în UiPath
Cu circa 2 miliarde de dolari a scăzut investiţia Google la producătorul de software UiPath din vara lui 2021 încoace pe fondul deprecierii preţului acţiunilor primului unicorn românesc, dar şi ca urmare a faptului că gigantul american şi-a înjumătăţit numărul de acţiuni deţinute pe un trend de scădere şi a marcat cel mai probabil pierderi.
♦ Acţiunile Alphabet (Google) au minus 33% în ultimele 12 luni în timp ce UiPath are minus 67% ♦ Alphabet a marcat pierderi pe UiPath ♦ Indicele Nasdaq are minus 25% din decembrie 2021 încoace ♦ Gigantul american, ale cărui acţiuni sunt de asemenea lovite de scumpirile accelerate, şi-a înjumătaţit deţinerea la primul unicorn românesc de la circa 30 mil. de acţiuni în vara lui 2021 la 14 mil. de acţiuni în prezent.
Cu circa 2 miliarde de dolari a scăzut investiţia Google la producătorul de software UiPath din vara lui 2021 încoace pe fondul deprecierii preţului acţiunilor primului unicorn românesc, dar şi ca urmare a faptului că gigantul american şi-a înjumătăţit numărul de acţiuni deţinute pe un trend de scădere şi a marcat cel mai probabil pierderi.
La celălalt fir, ca şi cumpărător al acţiunilor UiPath, s-au aflat în special fondurile ARK ale lui Cathie Wood, care au o prezenţă puternică în acţionariatul primei companii pornite din România care ajunge pe cea mai puternică bursă din lume, cea din New York.
Astfel, potrivit datelor agregate de Ziarul Financiar din raportărilor „ASF-ului“ american, adică Securities and Exchange Commission (SEC), Alphabet Inc – compania-mamă a Google, avea la septembrie 2022 un număr de 14 milioane de acţiuni UiPath, ceea ce la un preţ de 12,6 dolari echivala cu o investiţie de 177 mil. dolari. Alphabet şi-a menţinut această deţinere a numărului de acţiuni din decembrie 2021 încoace, arată datele SEC. Vânzările au început în vara lui 2021, adică după listarea din aprilie a UiPath. În iunie 2021 Alphabet avea 29 mil. de acţiuni UiPath, ceea ce la un preţ de 68 de dolari echivala cu o investiţie de 2 mld. dolari, pentru ca în toamna acelui an numărul de acţiuni să fie de 17,6 milioane, adică circa 925 mil. dolari la un preţ de 52,6 dolari.
„Am văzut anul acesta o depreciere puternică a companiilor din IT, fiind marcată în primul rând o mutare a fondurilor către sectoare mai defensive, dat fiind contextul. De asemenea, creşterile de dobândă au afectat puternic evaluările companiilor, iar în IT aveam cele mai scumpe companii din punctul de vedere al indicatorilor. Bineînţeles, marile companii din IT nu au fost ajutate nici de contextul economic, raportând scăderi importante ale rezultatelor şi recent, restructurări importante“, spune Radu Cojoc, broker al Goldring. Acţiunile Alphabet (Google) au minus 33% în ultimele 12 luni în timp ce UiPath are minus 67%. Spre comparaţie, indicele Nasdaq are minus 25%.
UiPath este una dintre puţinele investiţii din portofoliul celor de la Alphabet, unul în care predomină companii din IT şi biotech, precum Kronos, Lyft, WeWork, Verve, Gitlab, arată datele SEC. UiPath are acum o capitalizare bursieră de circa 7,8 mld. dolari comparativ cu 35 mld. dolari la listare. Alphabet este evaluată de investitori la aproximativ 1.290 de miliarde de dolari, în scădere în ultimul an cu aproximativ 32%.
Întreg sectorul IT din SUA a fost puternic lovit de scumpirile accelerate din economie dar şi de „switch-ul“ făcut de investitori după pandemie, acum de la companii „growth“ spre „value“, adică de la companii de creştere, în special din sectorul IT&C, la companii cu politică predictibilă de dividende. Tocmai aceste scăderi poziţionează acum sectorul IT în topul agendei investitorilor.
„Cred că e nevoie să vedem un vârf al inflaţiei şi un FED pacifist, care să revină în ajutorul economiei. Odată ce ratele dobânzilor vor începe un trend descendent, vom vedea cu siguranţă că investitorii îşi vor reîndrepta atenţia către companiile growth“.
UiPath a raportat venituri de 262,7 mil. dolari în T3/2022 – lunile august, septembrie şi octombrie –, ceea ce reprezintă o creştere de 19% faţă de rezultatul obţinut în aceeaşi perioadă de anul trecut. Grupul a avut o pierdere de 57,7 milioane de dolari sau 10 cenţi pe acţiune, de la o pierdere de 128,8 milioane de dolari sau 28 de cenţi pe acţiune, în intervalul similar din 2021. Rata anuală de reînnoire a abonamentelor (ARR), unul dintre principalii indicatori folosiţi de UiPath, a ajuns la 1,1 mld. dolari în perioada respectivă, în creştere cu 36%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro