Gunoaie pe kilometri întregi lângă Vama Nădlac, principala poartă de intrare în ţară dinspre Vest - FOTO
Autorităţile locale din Nădlac se confruntă cu o cantitate foarte mare de gunoaie pe marginea DN7, pe o distanţă de opt kilometri înainte de intrarea în oraş dinspre Arad, din cauza şoferilor de camioane care staţionează pentru controlul în cea mai tranzitată vamă de la frontiera de vest.
Şoferii care intră sau ies din ţară prin Vama Nădlac, mulţi dintre ei turişti străini, observă că pe marginea DN7, lângă oraşul Nădlac, şanţurile sunt pline de pet-uri, pungi, ambalaje şi alte tipuri de gunoaie, aruncate de către şoferii de camioane care staţionează în coloane uneori şi două zile pentru a intra în Ungaria.
Fermierii din Nădlac, care deţin terenurile din zonă, se plâng că vântul le umple parcelele agricole cu pungi şi hârtii purtate de vânt, iar orice acţiune de eliminare a deşeurilor nu are efect mai mult de câteva zile, pentru că acestea apar din nou.
Primarul oraşului Nădlac, Vasile Ciceac, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că mizeria este vizibilă pe o distanţă de opt kilometri înainte de intrarea în oraş dinspre Arad.
”Primii doi-trei kilometri de la marginea oraşului sunt dezastru, pentru că acolo camioanele staţionează în permanenţă. La sfârşit de săptămână, când în Ungaria este închis tarficul greu iar coloana de camioane creşte pe DN7, se face mizerie şi mai mare, pentru că unii şoferi stau aici şi două zile”, a declarat edilul.
Acesta a spus că întreţinerea curăţeniei intră în responsabilitatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, dar că administraţia locală este nevoită să intervină periodic din cauza cantităţilor mari de gunoaie adunate.
”Suntem principala poartă de intrare din vestul ţării, nu putem să aşteptăm să vină cei de la CNADNR, pentru că oraşul nostru se face de râs. Noi îi scoatem o dată pe lună pe beneficiarii ajutorului minim garantat să facem curăţenie şi de fiecare dată adunăm sute de saci de gunoaie. Mai mult nu avem capacitatea să facem pentru că ne-ar trebui angajaţi care să se ocupe exclusiv de acest sector de drum”, a declarat primarul.
Acesta a adăugat că problema s-a accentuat în ultimii şapte ani, pentru că înainte administraţia locală impunea o taxă de 10 lei şoferilor de camioane pentru staţionare, bani din care se făcea curăţenie.
”Au fost proteste ale transportatorilor şi o presiune imensă pe noi să renunţăm la taxă, de aceea s-a ajuns să nu mai facă nimeni întreţinerea. Din păcate, imaginea ţării are de suferit pentru că pe aici trec mii de turişti străini”, a declarat edilul.
Autorităţile locale speră că problema va dispărea după ce autostrada pan-europeană se va conecta la frontieră cu şoseaua de mare viteză din Ungaria, iar şoferii vor ocoli oraşul. Acest lucru ar urma să se întâmple cel mai devreme în iulie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro