În SUA se vorbeşte deja despre supraîncălzirea economiei. „Este de mult timp evident că va exista o creştere a preţurilor în primăvara şi vara acestui an“
Viteza revenirii economiei SUA i-a lăsat pe executivi, investitori şi pe economişti chinuindu-se să interpreteze dacă lipsa de forţă de muncă şi creşterea preţurilor indică un mic val de căldură economică specific verii sau o perioadă de inflaţie mai lungă şi periculoasă, scrie Financial Times.
Viteza revenirii economiei SUA i-a lăsat pe executivi, investitori şi pe economişti chinuindu-se să interpreteze dacă lipsa de forţă de muncă şi creşterea preţurilor indică un mic val de căldură economică specific verii sau o perioadă de inflaţie mai lungă şi periculoasă, scrie Financial Times.
Unele dintre cele mai mari companii au salutat forţa redresării în ultimele rapoarte financiare, dar au refuzat să prezică dacă rapiditatea campaniei de vaccinare stimulentele fiscale masive vor cauza probleme pentru America corporativă.
„A doua jumătate a anului va avea probabil mai multă incertitudine decât un an normal“, a avertizat Doug McMillon, directorul executiv al Walmart, chiar dacă el şi colegii săi au remarcat că forţa cheltuielilor consumatorilor şi banii puşi deoparte de oameni în timpul pandemiei indică continuarea creşterii cererii.
Conglomeratul industrial 3M s-a numărat printre companiile care au evidenţiat săptămâna trecută „o inflaţie imensă“ a costurilor forţei de muncă, a transportului de marfă şi a preţurilor unor materii prime. Ca răspuns, 3M a majorat preţurile pentru clienţi. Unele date economice recente, cum ar fi cele care arată creşterea preţurilor de consum, au fost interpretate ca semnale de avertizare, deşi evoluţiile au fost determinate de factori care ar putea fi tranzitorii. S-au remarcat creştere accentuată a preţului tarifelor de transport aerian, pe măsură ce americanii au început să călătorească din nou, şi o cerere mai mare de maşini second-hand provocată de o lipsă de cipuri care a afectat producţia de vehicule noi. Crearea neaşteptat de slabă a numărului de locuri de muncă luna trecută indică, de asemenea, o imagine de ansamblu mai complicată în care scad locurile de muncă temporare, în transport, depozite şi producţie.
„Pandemia a retezat piaţa şi a demolat anumite industrii ca un uragan, dar a lăsat intacte alte sectoare“, spune Nela Richardson, economistul şef al ADP.
Aceste disparităţi au fost evidente în rapoartele financiare ale companiilor.
O creştere accentuată a preţurilor cherestelei a afectat constructorii de case şi retailerii de bricolaj, în timp ce lanţurile de îmbrăcăminte precum TJX au avertizat că lipsa şoferilor ar putea menţine costurile transportului „încăpăţânat de mari“ tot anul.
Gershon Distenfeld, analist la AllianceBernstein, a declarat: „Este de mult timp evident că va exista o creştere a preţurilor în primăvara şi vara acestui an. Întrebarea nu este dacă preţurile vor creşte pe termen scurt, pentru că aşa se şi întâmplă. Este dacă tendinţa va persista.“
În ciuda dovezilor pe scară largă că există o penurie de angajaţi, companiile, inclusiv Disney şi Home Depot, şi-au exprimat încrederea că pot angaja personal pentru a face faţă unei revigorări a cererii consumatorilor în timp ce transmit costurile mai mari clienţilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro