Industria auto în era tehnologiei: Infineon, după anunţul legat de centrul R&D de la Bucureşti doreşte investiţii în universităţi şi în programe pentru a atrage tineri, Dacia anunţă planuri pentru digitalizare şi mizează pe online
Infineon a accelerat planurile de a investi în producţia şi dezvoltarea de microcipuri, a căror criză începută în 2021 a afectat puternic producţia industrială, de la maşini la computere şi telefoane mobile, însă dincolo de producţie, Günter Krasser, vice president & managing director, Infineon Technologies România & CO SCS sublinia în cadrul evenimentului Automotive Forum 2023 faptul că este nevoie de oameni pentru a proiecta viitoarele tehnologii.
♦ Tehnologia va avea un impact tot mai mare asupra industriei, inclusiv cea auto, iar oamenii care să lucreze vor reprezenta miza cea mai importantă pe drumul către digitalizare.
Infineon a accelerat planurile de a investi în producţia şi dezvoltarea de microcipuri, a căror criză începută în 2021 a afectat puternic producţia industrială, de la maşini la computere şi telefoane mobile, însă dincolo de producţie, Günter Krasser, vice president & managing director, Infineon Technologies România & CO SCS sublinia în cadrul evenimentului Automotive Forum 2023 faptul că este nevoie de oameni pentru a proiecta viitoarele tehnologii.
„Pentru viitorul României competitivitatea universităţilor este esenţială deoarece acestea asigură dezvoltarea companiilor de înaltă tehnologie. Costurile sunt în creştere, dar pentru că sunt, ai nevoie de o pregătire tot mai bună iar universităţile nu au suficient personal. Noi vrem să ajutăm să pregătească nu doar viitori studenţi, ci şi profesori. Nu văd de ce cipurile pe care noi le dezvoltăm să nu fie proiectate aici, nu doar în Germania sau Italia“, a subliniat Günter Krasser.
One United Properties principalul investitor şi dezvoltator imobiliar de proiecte rezidenţiale, de birouri şi mixte de ultimă generaţie din România, va dezvolta în nordul Capitalei o clădire de birouri realizată special pentru gigantul german Infineon Technologies, companie listată la Bursa din Frankfurt şi lider în proiectarea şi producţia de semiconductori.
„Infineon a crescut constant în ultimii 18 ani şi a devenit cea mai puternică companie de semiconductori din România, cu capacitatea de a produce cipuri semiconductoare, de la idee până la lansarea pe piaţă. Prin semnarea acestui contract, Infineon îşi confirmă angajamentul faţă de Bucureşti şi România drept o regiune importantă pentru cercetare şi dezvoltare şi pune bazele pentru creşterea viitoare. Această clădire, proiectată special ca un centru de cercetare şi dezvoltare de înaltă tehnologie, va oferi inginerilor noştri un mediu de lucru foarte atractiv şi infrastructură de laborator de vârf pentru a îndeplini împreună promisiunea noastră de a aborda cele două provocări definitorii ale vremurilor noastre, decarbonizarea şi digitalizarea“, a declarat Günter Krasser odată cu acest anunţ.
Viitoarea dezvoltare va fi situată în zona Barbu Văcărescu – Dimitrie Pompeiu din Bucureşti şi va oferi o suprafaţă închiriabilă brută de 20.595 de metri pătraţi, inclusiv 3.000 de metri pătraţi de laboratoare, pentru a satisface nevoile sediului local al companiei pe o perioadă de 15 ani, un record pe piaţa locală de birouri.
„2023 a fost un an interesant pentru noi deoarece am luat decizia de a extinde producţia şi capacitatea de semiconductori şi să realizăm investiţii de 5 mld. euro. Dar odată cu noile fabrici, trebuie să crească şi producţia şi implicit să fie lansate produse noi. România este un loc foarte bun pentru a creşte departamentul de R&D pentru semiconductori. Am semnat pentru noul centru din Bucureşti, dar avem nevoie de stabilitate, adică de o retenţie a oamenilor“, a spus directorul Infineon pentru România.
El a subliniat că Executivul de la Bucureşti trebuie să ia măsuri pentru a atrage oamenii în ţară şi a-i reţine pe cei instruiţi aici, care de altfel sunt foarte atractivi şi pentru companiile internaţionale.
„Trebuie să existe programe pentru a încuraja retenţia oamenilor, pentru că dacă o companie vrea să crească, trebuie să aibă acces la talente, iar românii sunt foarte atractivi pe piaţa mondială a forţei de muncă“, a spus Günter Krasser.
Dacia pregăteşte noi modele şi accelerează digitalizarea
Uzina Dacia de la Mioveni pregăteşte lansarea în producţie a celei de-a treia generaţie a SUV-ului Duster dar şi a viitorului Bigster în 2025.
„Suntem la câteva săptămâni distanţă de a avea acordul de fabricaţie şi a demara producţia lui Duster 3 la Mioveni, cel mai bine vandut SUV în retail în Europa. Nu ne oprim aici. în 2025 lansăm Bigster, în clasa compactă. Pentru a-l produce în 2025 trebuie să lucrăm în 2024. Modelul este deja în România la centrul de design si la centrul de teste de la Titu“, a spus Mihai Bordeanu Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head Romania.
El a subliniat că provocarea acum pentru Dacia este accelerarea procesului de digitalizare, brandul fiind deja printre pionierii pieţei online.
„Anul acesta Dacia va vinde 9.000 de maşini pe platforma sa online. Când am plecat din ţară în 2013, acest lucru era de neconceput. Anul viitor ne-am propus şi mai mult. Vrem să oferim clienţilor şansa unei experienţe digitale simple“, a spus Mihai Bordeanu.
În condiţiile în care Dacia deja a înmatriculat în primele 9 luni din 2023 36.000 de autoturisme. Aproape una din cinci maşini livrate va fi una ce a fost comandată online.
Salarii mai mari trebuie să atragă şi productivitate
Creşterea salariilor din România trebuie să vină la pachet şi cu noi cunoştinţe, iar salariul minim pe economie nu mai poate fi plătit cuiva necalificat, este de părere Christian von Albrichsfeld Head of Country, Continental România.
„Când am discutat ultima oară cu Victor Ponta, pe vremea când era premier, salariul minim în România era de 945 de lei. Acum s-a triplat. Modelul de business cu care România a crescut în ultimii 30 de ani şi investiţiile realizate au ajutat mult, dar şi fiscalitatea – impozitul de 16% fiind un argument puternic. Dar salariul minim a ajuns la un nivel la care deja producătorii trebuie să investească în automatizare pentru că oamenii sunt prea scumpi şi pentru a avea automatizare, ai nevoie de oameni care să ştie să utilizeze maşinile şi implicit care să fie calificaţi într-o şcoală profesională. Nu poţi utiliza un echipament de jumătate de miliion de euro fără pregătire pentru că îl poţi distruge“, a explicat directorul Continental pentru România.
El explică faptul că din cei 20.000 de angajaţi ai Continental în România, 8.000 sunt cu studii superioare, care lucrează în R&D sau în shared services. „Pentru Internet of Things spre exemplu ai nevoie de masterat. Acum 25 de ani când am început în România am văzut potenţialul din universităţi de aici“.
Porsche Engineering România încheie un acord de colaborare cu Universitatea Politehnica Timişoara
► Porsche Engineering România îşi extinde colaborările academice prin semnarea unui acord oficial cu Universitatea Politehnica Timişoara (UPT). Cooperările cu universităţile au reprezentat întotdeauna unul dintre fundamentele strategiei de dezvoltare sustenabilă a Porsche Engineering. Prin acest parteneriat, compania pune în evidenţă şi mai mult planurile sale de evoluţie şi angajamentul luat în ceea ce priveşte promovarea de noi competenţe pentru industria automotive, în special în domeniile digitale.
► „Suntem onoraţi să anunţăm parteneriatul nostru oficial cu Universitatea Politehnica Timişoara – un partener academic prestigios care împărtăşeşte valorile şi viziunea noastră, precum şi ADN-ul nostru creativ în ceea ce priveşte dezvoltarea software“, a declarat Marius Mihailovici, managing director Porsche Engineering România şi absolvent al UPT. „Suntem convinşi că prin această cooperare nu doar sprijinim următoarea generaţie de talente din domeniul tehnologiei pentru automotive şi viitorii lideri în inovaţie, ci marcăm şi un alt pas important pentru a continua consolidarea prezenţei noastre locale în Timişoara“. În 2022, compania germană de tehnologie şi-a deschis al doilea birou de dezvoltare software din România la Timişoara, după sediul său din Cluj-Napoca.
► Ca parte a acestei colaborări, Porsche Engineering România va acorda studenţilor UPT zece burse. Mai mult, prin programe de mentorat susţinute de profesionişti Porsche Engineering şi stagii de practică la cele două birouri din România, masteranzii vor obţine o perspectivă asupra activităţii zilnice a unui inginer software într-o companie internaţională de tehnologie şi vor putea aplica direct în practică teoria învăţată.
► „Porsche Engineering Romania este un partener puternic pentru universitate“, a transmis Florin Drăgan, rectorul Universităţii Politehnica Timişoara. „Cu o istorie bogată de dezvoltare tehnică, cercetare şi inovare, Universitatea Politehnica Timişoara a pregătit de-a lungul anilor mulţi profesionişti cu înaltă calificare şi, împreună cu Porsche Engineering, vom continua să oferim excelenţă pentru o piaţă extrem de competitivă.“
► În 2023, Porsche Engineering Romania a ajuns la un număr de aproape 400 de angajaţi şi continuă să se dezvolte constant pe o piaţă dinamică. Printre principalele domenii în care compania este specializată, se numără AI, big data, infotainment, ADAS, conectivitate, digitalizare, precum şi alte arii care contribuie la dezvoltarea vehiculelor inteligente şi conectate ale viitorului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro