Investiţiile în locuinţe, în pensiuni sau chiar castele au susţinut piaţa mobilei
Firmele care au activitate în producţia de mobilă sunt şocate şi încă încearcă să-şi revină, mai ales că lucrurile au început să se mişte în ultima perioadă.
În lipsa târgurilor internaţionale, producătorii locali de mobilă au livrat mai multe articole către pensiunile care s-au modernizat pentru a atrage turiştii români şi chiar castelele.
„Firmele care au activitate în producţia de mobilă sunt şocate şi încă încearcă să-şi revină, mai ales că lucrurile au început să se mişte în ultima perioadă. În primele opt luni din 2020, producţia de mobilă a ajuns la 78% din cât era anul trecut în aceeaşi perioadă“, spune Aurica Sereny, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România.
Avantajate din această criză au fost firmele care lucrau deja pentru piaţa din România, adaugă ea, în condiţiile în care multe comenzi au venit de la pensiuni, care au „furat“ din turiştii care, de obicei, plecau în vacanţe în străinătate. De asemenea, pentru că au stat acasă, mulţi români şi-au „îmbogăţit“ gospodăriile cu mobilier pentru exterior. În plus, au venit şi multe comenzi speciale, din partea unor locuri precum castele sau palate, care au trecut acum prin procese de renovare şi au dat astfel comenzi cu valoare mare.
„În ceea ce priveşte exporturile însă, au fost probleme, pentru că nu s-au mai organizat târgurile internaţionale de mobilă. Singurul eveniment de acest tip a fost cel de la Köln, din ianuarie, apoi totul s-a oprit. Or, mobila nu se vinde decât după ce este văzută, pipăită. Oamenii cumpără din online doar după ce au văzut produsele şi fizic“, mai spune Aurica Sereny.
Cum banii care mergeau altădată pe bilete de avion şi vacanţe în străinătate au rămas în România, românii au ales să-i investească în amenajări acasă, noul refugiu de fiecare zi.
„Cu toate acestea, companiile nu pot să lucreze la capacitate maximă în acest moment.“
Datele aferente primelor şapte luni ale anului arată că exporturile de mobilă au scăzut cu 25% faţă de perioada similară din 2019. Totodată, numărul angajaţilor s-a redus şi el cu 3.300, de la 56.700 în primele şapte luni ale anului trecut.
Volumul producţiei de mobilă a ajuns la 2,32 de miliarde de euro în 2019, în scădere faţă de 2,49 mld. euro în 2018, arată datele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Lipsa forţei de muncă, majorarea preţului lemnului autohton - lemn masiv, stejar, fag - şi creşterea costurilor cu utilităţile sunt factorii care au generat acest declin.
Până la începutul acestui an, producătorii de mobilă exportau peste 90% din producţia anuală, cei mai „avizi“ consumatori de mobilă „made in Ro“ fiind Germania, Franţa, Italia, Slovacia, Olanda, Cehia, Marea Britanie. În 2019, lucrau 56.700 de angajaţi în industria mobilei, un domeniu care continuă să crească şi să se diversifice, susţinut şi de brandurile mici care apar an de an.
„Au început să apară tot mai multe afaceri mici în producţia de mobilă. Sunt mulţi foşti angajaţi din corporaţii care colaborează cu designeri şi deschid businessuri de acest tip, pentru a produce în România“, spune Aurica Sereny.
Ateliere mici, branduri la început de drum, unele nonconformiste, altele pe gustul publicului larg, formează noul val de businessuri în domeniul mobilei, care „condimentează“ o piaţă de peste 2 miliarde de euro anual. Micii antreprenori îşi croiesc astfel drum şi intră în luptă cu marile fabrici, ţintind generaţiile tinere, care vor să iasă din tiparele mobilei din copilărie şi, pe alocuri, şi din standardele Ikea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro