Isteria Apple: 300.000 de iPad-uri vandute intr-o singura zi (GALERIE FOTO)
De la iPhone incoace, niciun alt echipament nu a reusit sa genereze un “buzz” cel putin comparabil si nu multi ar fi zis ca experienta mai poate fi repetata de vreun producator.
Cozile interminabile din fata magazinelor Apple au demonstrat insa contrariul. Producatorul a anuntat un numar de peste 300.000 de iPad-uri vandute in prima zi de la lansare, sanse mari fiind ca vanzarile din intreg weekend-ul sa le fi depasit pe cele ale iPhone din primele doua zile, de 500.000 de unitati.
Pentru intreg anul 2010, vanzarile de iPad vor ajunge la peste 7 milioane de unitati, conform estimarilor companiei de cercetare de piata iSuppli, urmand ca in 2010 sa ajunga la 14,4 de milioane de bucati. Prin comparatie, iPhone s-a vandut in 5 milioane de exemplare in primul an de la lansare.
Lansat pe 3 aprilie in SUA, iPad a fost intampinat de sute de mii de americani si chiar si australieni asezati la coada in fata magazinelor inca din ziua anterioara, pregatiti cu saci de dormit, haine calduroase, sticle de apa si cafea, asa incat sa fie printre primii care pun mana pe noua jucarie de la Apple. In fata magazinului de pe 5th Avenue din New York, aglomeratia a fost de nedescris, iar la fel a fost in cazul tuturor magazinelor producatorului american.
Dincolo de fanii inraiti ai produselor Apple si de cei care s-au imbulzit sa-si cumpere un iPad doar pentru ca sunt fac parte din categoria de "early-adopters", o buna parte dintre cumparatorii din acest weekend au facut aceasta achizitie in scopuri de business.
Fratii Igor si Marko Pusenjak, spre exemplu, creatorii popularului joc pentru iPhone Doodle Jump, au vazut si in iPad o oportunitate pentru a genera castiguri frumoase, iar ca ei au fost mii de alti dezvoltatori de software, scrie The New York Times. Jocul a fost vandut in 3,5 de milioane de exemplare, la un pret de 99 de centi din care dezvoltatorilor le-a revenit cam 70%, fratii Pusenjak sperand acum ca vor inregistra acelasi succes si in cazul iPad.
Este adevarat, muti au inceput sa dezvolte aplicatii pentru iPad inca de la prezentarea lui Steve Jobs de la inceputul anului, dar putini au si avut echipamentul la indemana pentru a testa aplicatiile. Miza este insa uriasa; exemplul iPhone a demonstrat cum dezvoltatori mici pot incasa sute de mii de dolari dintr-o aplicatie software dedicata echipamentului, piata aplicatiilor pentru iPhone si iPod Touch depasind vanzari anuale de un miliard de dolari, iar iPad inseamna potentiale venituri cel putin similare.
Deja, producatori precum Gameloft, dar si dezvoltatori independenti, lucreaza la aplicatii pentru iPad inclusiv in Romania, multi dintre ei avand pregatite aplicatii chiar pentru ziua lansarii oficiale a echipamentului. "Modelul de business s-a dovedit deja profitabil. Cat in ce priveste platforma, exista potential sa devina o noua mina de aur", a spus Gene Munster intr-un interviu pentru The New York Times.
Sursa foto: MercuryNews
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro