Jumătate din copiii români petrec până la 6 ore pe săptămână online
1 din 2 copii români petrece până la 6 ore pe săptămână online, arată un studiu. În Spania, România şi Rusia, timpul petrecut în faţa ecranului este, în medie, mai mare decât în alte ţări. Coreea de Sud este ţara cu cea mai mare medie a activităţilor educaţionale desfăşurate online.
Pentru a înţelege cum îşi petrec copiii din diferite ţări timpul din faţa ecranelor şi care este atitudinea părinţilor faţă de acest mod de petrecere a timpului liber, Novakid, şcoală online de limba engleză, a derulat o cercetare în rândul a 2.000 de familii din 15 ţări. Sondajul s-a axat pe experienţele familiilor cu privire la numărul de ore pe care copiii îl petrec în faţa ecranelor, când vine vorba de activităţi educaţionale şi recreative şi pe opiniile părinţilor despre frecvenţa acestor activităţi în vieţile micuţilor lor.
Studiul s-a adresat persoanelor ce au copii cu vârste cuprinse între 4 şi 12 ani, cu diferite niveluri de educaţie, venituri şi ocupaţii. S-a desfăşurat în mai 2022, în 15 ţări, printre care şi Spania, Italia, Germania, România, Rusia, Turcia, Arabia Saudită, Qatar, Japonia, Indonezia şi Coreea de Sud.
Potrivit rezultatelor studiului, copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 12 ani, din diverse ţări de pe Glob, petrec aproximativ 2 ore pe săptămână pe un dispozitiv electronic, desfăşurând activităţi educative.
În Spania, România şi Rusia, timpul petrecut în faţa ecranului în cadrul acestor activităţi este, în medie, mai mare decât în restul ţărilor: aproximativ 30% din părinţi au menţionat că timpul investit în activităţi educaţionale online este de 3-6 ore, pe când în Germania, Italia, Turcia şi ţările din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord procentul variază între 20% şi 25%.
Coreea de Sud este ţara cu cea mai mare medie a activităţilor educaţionale desfăşurate online: aproape 49% din părinţi au afirmat că cei mici petrec între 3 şi 10 ore online, desfăşurând astfel de activităţi.
În ceea ce priveşte atitudinea părinţilor cu privire la numărul de ore petrecut de copii online zilnic, mamele şi taţii din toate regiunile în care s-a desfăşurat sondajul nu sunt îngrijoraţi în legătură cu timpul pe care copiii îl petrec în faţa ecranelor, în cazul activităţilor cu specific educaţional.
Cu toate acestea, în Coreea de Sud (19%), Spania (17%) şi Turcia (14%), părinţii şi-ar dori să reducă acest timp. Cel mai ridicat procent al părinţilor care şi-ar dori să reducă timpul de utilizare a dispozitivelor electronice de către copii, chiar dacă implică activităţi educative, a fost înregistrat în Japonia, atingând pragul de aproape 46%.
Părinţii care şi-ar dori ca timpul petrecut online de către copii să fie dedicat învăţării prin jocuri pe PC, tabletă sau telefon reprezintă în jur de un sfert din totalul respondenţilor, înregistrând cel mai mare procentaj în Orientul Mijlociu şi zona Africii de Nord (34%), Indonezia şi Malaezia (35%) şi Cehia (30%).
Atât conţinutul video educativ, cât şi cel distractiv, se bucură de cea mai mare atenţie din partea copiilor din toate regiunile în care s-a desfăşurat studiul. Copiii între 4 şi 12 ani tind să petreacă între 3 şi 6 ore pe săptămână urmărind desene animate, filmuleţe şi alte tipuri de conţinut video online. În Spania, acest răspuns s-a regăsit în rândul a 45% din respondenţi, în timp ce în Coreea de Sud 50% din părinţi au afirmat că timpul pe care copiii îl petrec urmărind conţinut video este între 3 şi 6 ore.
Restricţiile pe care părinţii le impun în ceea ce priveşte consumul de conţinut video şi jocuri s-au observat în Japonia şi Germania: aproape 25% din părinţii din Japonia şi 16% din părinţii din Germania afirmă că, pe parcursul unei săptămâni, copiii lor nu urmăresc în mod frecvent desene animate sau filmuleţe online. O tendinţă similară se evidenţiază în ceea ce priveşte activităţile interactive şi jocurile video online. O bună parte din părinţii din Germania (54%) au transmis că cei mici nu petrec deloc timp în faţa ecranului în afara activităţilor educative.
În acelaşi timp, în alte ţări europene care au participat la sondaj, Spania, Italia, România, Rusia şi Polonia, între 55% şi 65% din copii petrec până la 6 ore pe săptămână desfăşurând activităţi recreative online.
Majoritatea părinţilor, atât din Europa, cât şi din Asia, nu le permit copiilor să-şi petreacă timpul pe social media, nici chiar pentru a vorbi cu membrii familiei sau cu prietenii.
Aproape 75% din părinţii din Coreea de Sud, 74% din părinţii din Cehia şi 68% din părinţii din Germania afirmă că nu le permit copiilor cu vârsta între 4 şi 12 ani să folosească deloc social media. În ţările din Orientul Mijlociu şi zona Africii de Nord, părinţii nu sunt la fel de stricţi în ceea ce priveşte reţelele de socializare: aproape jumătate din respondenţii din aceste regiuni au transmis faptul că cei mici conversează cu familia şi prietenii, prin intermediul diferitelor reţele, până la 6 ore pe săptămână.
Cărţile pentru copii în format digital sunt printre cele mai puţin populare activităţi online în toate ţările care au participat la studiu.
Totuşi, cel mai mare număr de tineri iubitori de carte s-a înregistrat în Rusia şi Germania: aproape jumătate din părinţi au menţionat că cititul unei cărţi online sau ascultarea unui audiobook reprezintă o activitate cu recurenţă săptămânală. În Rusia, peste 15% din părinţi au spus despre copiii lor că petrec între 3 şi 6 ore pe săptămână făcând o astfel de activitate. Cele mai ridicate procente de copii care nu citesc cărţi online sau nu ascultă cărţi audio sunt în Spania (76%) şi Japonia (84%).
Hobby-urile digitale ca arta digitală, programarea sau crearea de muzică electronică sunt un mod diferit de a petrece timp în faţa ecranului, chiar dacă par să prindă mai greu avânt în rândul copiilor şi familiilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro