KPMG: Pandemia schimbă comportamentul de consum: Aproape jumătate dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de securitatea financiară
Aproape jumătate dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021 şi toţi estimează că vor cheltui mai puţin în următoarele 6-12 luni şi că vor prioritiza economisirea, arată un studiu realizat de KPMG la nivel global.
Aproape jumătate dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021 şi toţi estimează că vor cheltui mai puţin în următoarele 6-12 luni şi că vor prioritiza economisirea, arată un studiu realizat de KPMG la nivel global.
“Încrederea în branduri se diminuează, iar liderii în afaceri trebuie să satisfacă în primul rând nevoia de siguranţă a consumatorilor şi angajaţilor. În acelaşi timp, companiile trebuie să ajusteze scopurile astfel încât să includă politicile de mediu şi sociale ale clienţilor. Calea către succes trece prin implementarea rapidă a tehnologiilor digitale, un aspect esenţial pentru reducerea costurilor şi acoperirea nevoii clienţilor pentru comerţ online, gestionarea riscului IT, simplificarea ofertei şi asigurarea unei diferenţieri a brandului”, a adăugat Robert Maxim, Partener Consultanţă în Afaceri, KPMG în România.
Raportul evaluează opinia a 75.000 de consumatori din 12 pieţe şi examinează nevoia companiilor de a îşi schimba gândirea şi modalitatea de operare ca răspuns la schimbările de comportamente aduse de pandemie.
Trendurile cheie observate includ:
• Doi din 5 consumatori (43%) sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021
• Mai mult de o treime (36%) dintre consumatori acordă prioritate economiilor în detrimentul cheltuielilor
• 37% lucrează de acasă, iar 60% estimează că telemunca va continua şi în viitor
• Unul din 5 respondenţi (20%) doreşte să lucreze de acasă cât mai mult
• Încrederea în transportul în comun a scăzut cu 37% faţă de perioada pre-COVID-19
• Cheltuielile nete ar putea scădea cu 21% în următoarele 6-12 luni, comparativ cu perioada pre-COVID-19
• Aproape jumătate (45%) dintre respondenţi estimează că principala conexiune cu brandurile va fi prin canale digitale
• “Valoare pentru bani” este criteriul principal de achiziţie pentru 63% dintre respondenţi.
“Observăm deja o creştere accelerată a numărului de tranzacţii desfăşurate de clienţii noştri care au o prezenţă însemnată în modul online, ajungând la peste 100.000 de tranzacţii lunare faţă de numai 40.000 înainte de declanşarea pademiei. Chiar şi pentru achiziţiile pentru care prezenţa în magazine era indicată (îmbrăcăminte), acei jucători care au oferit o experienţă cât mai apropiată de cea reală au cules roadele. În plus, organizarea distribuţiei în acest context a fost unul din factorii care au contribuit la succesul companiilor. Din punct de vedere fiscal, legislaţia conţine o serie de stimulente (profit reinvestit, cercetare-dezvoltare) care pot fi accesate de contribuabil pentru dezvoltarea acestor noi canale de distribuţie.”, spune Alexandru Comănescu, Director Consultanţă Fiscală, KPMG în România.
Studiul indică faptul că încrederea consumatorilor în branduri este la un nivel mai scăzut faţă de perioada pre-COVID-19. Sectorul de asigurări a fost singurul cu o creştere netă a încrederii în perioada mai – septembrie, în timp ce călătorii & turism şi divertisment & agrement au înregistrat cea mai mare eroziune a încrederii în brand. Toate sectoarele au înregistrat o creştere minoră în luna septembrie în ceea ce priveşte încrederea în brand, cu excepţia sectorului bancar, care şi-a păstrat poziţia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro